10:12|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 13 آذر 1400 - 09:24
کد خبر: 17300
در خطبه‌های آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه ارومیه مطرح شد:

آذربایجان‌غربی نیازمند نگاه ویژه در بودجه سال آینده کشور

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: آذربایجان‌غربی به خاطر درآمد سرانه کمتر نسبت به سایر استان‌ها، باید مورد توجه ویژه دولت و رئیس جمهوری قرار گیرد.
آذربایجان‌غربی نیازمند نگاه ویژه در بودجه سال آینده کشور

به گزارش سرویس سیاسی باریش‌نیوز، حجت الاسلام سید مهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه، در خطبه‌های آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه 12 آذر، با اشاره به تدوین بودجه سال آینده کشور و ارسال آن به مجلس طی روزهای آتی، اظهار داشت: از دولت و مجلس می‌خواهیم که نگاه ویژه ای به این استان در بودجه سال ۱۴۰۱ داشته باشند تا زمینه پیشرفت این خطه از کشور نیز بیش از پیش فراهم شود.

وی با اشاره به نگاه عدالت محور به مناطق مختلف کشور در نظام مقدس جمهوری اسلامی بیان کرد: با توجه به این امر، باید به استان‌هایی که مثل آذربایجان‌غربی دارای درآمد سرانه کمتری بوده و محرومیت زیادی دارند، توجه ویژه شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به راه اندازی صندوق توسعه استانی طی سال آینده در استان‌های مختلف، اضافه کرد: هم باید دولت به این صندوق توسعه در استان ما حمایت کند و هم نمایندگان مجلس و مسئولان استانی تلاش کنند که بودجه این استان بهبود یابد تا مشکلات استان حل شود.

حجت الاسلام قریشی با اشاره به سفر آتی رئیس جمهوری و هیئت دولت به استان افزود: نمایندگان و مسئولان استانی باید بدون بخشی نگری، طرح‌هایی را که باعث توسعه و پیشرفت آذربایجان غربی می‌شود، مد نظر قرار داده و در سفر رئیس جمهوری، این طرح‌ها را مطرح کنند تا استان در مسیر پیشرفت، تعالی و توسعه قدم‌های بلندی بردارد.

وی با گرامیداشت روز ۱۲ آذر و سالروز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، این قانون را بهترین قانون اساسی در دنیا دانست و گفت: قانون اساسی محور همه برنامه‌ریزی‌هاست و همواره باید باید در جامعه قانون حاکم بوده و همه مردم و مسئولان باید قانونمند باشند.

امام جمعه ارومیه همچنین با تبریک ۱۶ آذر به عنوان روز دانشجو به دانشجویان آذربایجان غربی، افزود: روحیه استکبارستیزی باید همواره در بین دانشجویان و اساتید وجود داشته باشد و انتظار مردم از دانشگاهیان این است که این روحیه را حفظ کنند و همیشه در صف مقدم ظلم ستیزان و استکبار ستیزان قرار بگیرند.

وی همچنین با بیان اینکه بسیاری از مراکز و مؤسسات در ایام اجرای محدودیت‌های کرونایی تعطیل شده بودند، مساجد را نیز یکی از مراکز تاثیرپذیر از کرونا دانست و اظهار کرد: بسیاری از اماکن با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی شده و باید اجازه بازگشایی مجالس ترحیم در مساجد با رعایت این پروتکل‌ها نیز داده شود.

امام جمعه ارومیه در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: با توجه به سرمای هوا و محدودیت برگزاری مراسم در سر مزار متوفیان، برگزاری مراسم در مساجد با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی می‌تواند بسیار مفید باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی همچنین با اشاره به ابراز نارضایتی شهروندان از سد معبر در برخی معابر مرکزی شهر گفت: شهرداری و شورای شهر باید به این خواسته مردم توجه ویژه داشته باشد.

حجت الاسلام قریشی با ابراز ناخرسندی از احتمال فروش برخی از معابر توسط بعضی افراد به دست‌فروشان افزود: این امر، شایسته شهر ما نیست و مسئولان باید در این خصوص برنامه‌ریزی کرده و این معضل را حل کنند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید