06:42|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 10 آذر 1400 - 13:34
کد خبر: 17293
یادداشت:

سرمای زمستانی در انتظار تن نحیف کودکان کار

این روزها سوز سرمای پاییز، توان بسیاری از شهروندان حتی برای خروج از خانه گرفته و از رفتن به مکان‌هایی که مجبور به بودن در آن ها هستند تعلل می‌کنند؛ اما در بیرون از این خانه‌های گرم، کودکانی هستند که به خاطر کار اجباری و بدون پوشش مناسب فصل سرما، روزهای سرد سال را با وجود خطرات ویروس کرونا در خیابان‌ها به دستفروشی و بر سر ساختمان‌های نیمه کاره برای کارگری و ... می‌گذرانند.
سرمای زمستانی در انتظار تن نحیف کودکان کار

سرویس اجتماعی باریش نیوز، با عبور از چهار راه ها و میدان های شهر ارومیه با کودکانی مواجه می شویم که نان آور خانواده شده اند. کودکانی که باید در این سن و سال با هیاهوی کودکانه در زمین بازی خنده آنها گوش آسمان رانوازش دهد نه اینکه صدا و تن آنها در سرما بیرحمانه بلرزد.

اکثر کودکان کار، بی‌سرپرست نیز هستند و طبق قانون کار کردن افراد زیر 15 سال در کشور ممنوع است و شهرداری و نهادهای ذی‌ربط باید علاوه بر شناسایی این افراد، به پشتیبانی از آنها بپپردازند.

متاسفانه اکثر کودکان کار در این روزهای کرونایی یا ماسک ندارند و یا از ماسک های یک‌بار مصرف چندین بار استفاده میکنند و این عمل سلامتی‌آنها را به خطر می‌اندازد.

کودکان کار کودکی خود را در پس ناگواری‌های تلخ زندگی گم کرده‌اند تا در ازای آن لقمه نانی با مشقت به دست آورند؛ در این روزها سایه سنگین مشکلات اقتصادی بیشتر از همه کمرشان را خم کرده و آن‌ها را به سمت آینده‌ای نامعلوم و مبهم می‌کشاند.

احیای زندگی مطلوب برای این کودکان و حمایت از خانواده آن‌ها را  از راهکارهای کمک به آن‌ها میتوان برشمرد و اگر این معضل به طور ریشه‌ای حل نشود قطعا تبعات سنگینی از جمله افزایش بزهکاری در جامعه را به دنبال خواهد داشت.

کلام آخر اینکه، امیدواریم روزی را شاهد باشیم که حتی یک کودک نیز برای تهیه یک لقمه نان و تأمین مایحتاج زندگی‌اش به کار کردن مشغول نشود، چراکه کودک باید کودکی کند و از این دوران لذت ببرد؛ نه اینکه تن نحیف او بخاطر کار کردن در سرما بلزرد.


شیرین شریفی

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید