20:49|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 10 آذر 1400 - 11:54
کد خبر: 17291
به مناسبت روز مجلس؛

مطالبه گری مشکلات مردم مهم ترین وظیفه نمایندگان مجلس

هرساله دهم آذر به مناسبت شهادت شهید مدرس به‌عنوان روز مجلس نامگذاری شده است و به این مناسبت مراسمات گوناگونی در کشور برگزار می‌شود؛ اما باید در این میان خطاب به نمایندگان مجلس این پرسش را مطرح کرد که برای خدمت به مردم و شناخت مشکلات و معضلات مردم و تلاش جهت رفع این مشکلات، چقدر در تلاش بوده‌اند و تا چه اندازه در انجام وظایف خود توانسته اند از آرمان‌های شهید مدرس الگو بگیرند؟
مطالبه گری مشکلات مردم  مهم ترین وظیفه نمایندگان مجلس

سرویس سیاسی باریش نیوز، به گفته تحلیل‌گران سیاسی یکی از دلایل ناکارآمدی مجلس این است که برخی از نمایندگان مجلس استقلال واقعی خود را از دست داده‌اند و به جای آنکه نماینده واقعی مردم و مطالبات آن‌ها باشند، نماینده دولت و به تعبیر بهتر وکیل‌الدوله هستند.

یکی از مهترین انتقاداتی که به نمایندگان مجلس در ارومیه می‌شود این است که آنان به جای انجام وظایف قانون‌گذاری و نظارت، به اموری ورود می‌کنند که هیچ ارتباطی به آنان نداردبرای مثال هستند نمایندگانی که در هر کاری حتی انتخاب یک مدیر استانی هم دخالت می‌کنند. این موضوع به حدی علنی شده است که بسیاری از خود نمایندگان مجلس هم به دخالت‌های همکاران خود در انتصابات استانی گله دارند و بر این باور هستند که دخالت در انتصابات دون شأن یک نماینده مجلس میباشد.

تورم لجام‌گسیخته، افول طبقه متوسط و بیکاری، پروژه های ناتمام و محقق نشدن بسیاری از طرحها و پروژه های وعده داده شده از سوی نمایندگان، باعث شده که چشم‌انداز مبهمی در پیش روی آینده این شهر باشد. نمایندگان مجلس یازدهم باید به این پرسش اساسی جواب دهند که برای آینده این شهر چه برنامه‌های دارند و این برنامه ها چه زمانی محقق خواهد شد؟

این روزها مردم ما گرفتار مشکلات اقتصادی هستند اما متأسفانه نمایندگان مجلس به خوبی این مسائل را پیگیری نمی‌کنند و این امر باعث سرخوردگی مردم می‌شود؛ در واقع،نماینده اصلح باید مقبولیت لازم را برای دفاع از خواسته ‌های موکلانش داشته باشد و بی پروا و با جدیت تمام حق آنان را مطالبه کند.

 عمده مطالبات مردم ارومیه از نمایندگان خود در مجلس حل مشکلات اقتصادی است و به همین خاطر مجلس یازدهم باید به سمت چرخه واقع‌گرایانه و چاره‌اندیشی جهت رفع مشکلات کنونی جامعه حرکت کند.

در واقع نمایندگان مجلس وکلای مردم هستند که باید در قبال موکلین خود پاسخگو باشند و خواسته مردم ارومیه گرفتن اعتبارات ملی نمایندگان مجلس جهت اتمام پروژه های ناتمام این شهر و تحقق بسیاری از وعده های دیگر است؛ چرا که  نمایندگان مجلس، نمایندگان آحاد ملت هستند و مطالبه‌گری در بطن نمایندگی است، هرکسی که از طرف مردم به عنوان نماینده انتخاب می‌شود باید مسئولیت پاسخگویی به مردم را داشته باشد.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید