09:26|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 09 آذر 1400 - 13:41
کد خبر: 17290
یادداشت:

ماسک‌های رها شده کرونایی بلای جان محیط‌زیست

در روزهایی که فراخوان عمومی برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا و جلوگیری از افزایش آمار مبتلایان توسط مسئولان مربوطه اعلام شده، ماسک‌های رها شده در معابر، خود عاملی برای انتقال ویروس است که شهروندان بایستی از انجام این عمل پرهیز کنند.
ماسک‌های رها شده کرونایی بلای جان محیط‌زیست

سرویس اجتماعی باریش نیوز، ماسک و دستکش که زمانی برای در امان ماندن از انتقال ویروس کرونا استفاده می‌شد، اکنون در معابر، کوچه و پس کوچه‌های ارومیه در زیر پاها لگد مال و در جوی آب‌ها شناور می‌شوند.

این روزها آنچه بیش از هر چیز دیگری در سطح شهری به چشم می‌خورد زباله هایی از جنس ماسک است که خودنمایی می‌کنند؛ هرچند پاکبانان به صورت مستمر و بدون وقفه در حال پاکسازی و نظافت شهرها هستند اما تعداد زباله‌ها کم نیست.

متاسفانه حجم زباله‌های تولیدی توسط شهروندان بسیار زیاد است و در واقع من بعد به عنوان جزئی از شهر شناخته می‌شوند.

از طرفی هم با ظهور سویه‌های جدید کرونا و ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در جهت در امان ماندن از انتشار و همه‌گیری آن، اگر این ویروس جدی گرفته نشود به چرخه انتقال باز گشته و مجددا وضعیت قرمز کرونایی بر شهر حاکم می‌شود.  

در ادامه بایستی گفت که استفاده روزانه ازماسك و دستكش گرچه خطر ابتلا به ويروس کرونا را كاهش مي‌دهد، اما رها كردن آن در طبيعت مي‌تواند آمار مبتلایان به این بیماری را افزایش دهد.

بعنوان سخن پایانی باید گفت که رهاسازی زباله‌های عفونی تصویری ناپسند از فرهنگ و آداب اجتماعی را به نمایش می‌گذارد و در مقابل جمع آوری و عدم رهاسازی زباله یکی از مهم‌ترین عوامل تضمین سلامت جامعه است که بایستی شهروندان به آن توجه ویژه داشته باشند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید