15:34|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 09 آذر 1400 - 12:04
کد خبر: 17287
قابل توجه ارگان‌های نظارتی در ارومیه؛

کمبود مرغ یا ضعف در نظارت؟

این روزها شرایط عجیب و غریبی بر بازار ارومیه حاکم شده و تقریبا قیمت‌ها به صورت روزانه در حال نوسان و افزایش هستند،‌شرایطی که سبب شده تا مصرف‌کننده نهایی دچار سرگردانی شود و همواره نگران افزایش و کمبود کالاهای اساسی شود.
کمبود مرغ یا ضعف در نظارت؟

سرویس اقتصادی باریش نیوز، داستان تکراری کمبود و نبود اقلام اساسی در ارومیه پایانی ندارد و هر روز فصل جدیدی از آن آغاز می‌شود؛ این روزها کمیاب شدن مرغ در بازار ارومیه و گرانفروشی این محصول روایت جدید آن است، روایتی که نبود مدیریت علت اصلی آن این معضل می‌شود مدیریتی که توان  تشخیص مشکل را ندارد و برای رفع مشکل نیز توان ارائه راهکار ندارند و عدم تشخیص مشکل و ناتوانی در ارائه راهکار برای برطرف کردن آن مشکل دودش به چشم مردمی می‌رود که برای تامین مایحتاج روزمره زندگی خود هرروز با مشکل مواجه هستند. 

ادامه روند کمبود و گرانی مرغ می‌تواند نتیجه کم‌کاری و بی‌توجهی بازرسان و مسوولان سازمان های نظارتی باشد که یا نتوانسته‌اند و یا نخواسته‌اند از حقوق شهروندان حمایت جدی کنند

حال و هوای فعلی بازار که پر از تخلفات و معضلات در فروش، قیمت، تامین و نظایر آن است، از نوسانات اقتصادی اخیر نشأت می‌گیرد و مسلما در چنین شرایطی ناظران و دستگاه‌های حمایتی و نظارتی باید نظارت‌شان را بیشتر کرده و جلوی سودجویی‌ها را بگیرند.

ضعف نظارتی بر بازار در آذربایجان غربی به یک مشکل جدی و اساسی تبدیل شده است، اما این موضوع در شهر ارومیه به عنوان مرکز استان با توجه به شرایط موجود بیش از حد احساس می‌شود و شواهد موجود حاکی از آن است که اراده مصممی در این استان برای نظارت بر بازار نیست.

تعلل سازمان‌های مربوطه و نبود نظارت بر بازار، موجب شده تا هر کسی به هر مبلغی که می‌خواهد کالای خود را به مردم عرضه کند و متاسفانه هیچ مسئولی نیز جوابگوی این آشفته بازار نیست.

با شرایط به وجود آمده و افزایش بی‌اندازه قیمت کالاها سرپرست خانواده دیگر در تهیه خوراک روزانه اعضای خانواده هم با مشکل روبرو است.

بسیاری از شهروندان نیز علت اصلی نبود مرغ در بازار ارومیه را نبود نظارت سازمان های مربوطه عنوان می کنند و از مسئولانی که توان نظارت بر بازار و تامین نیازهای اولیه شهروندان را ندارند گله‌مند هستند و از آنها میخواهند که بیشتر از این مردم این شهر را سرگردان نکنند.

سخن آخر اینکه، مردم آذربایجان غربی دیگر تاب و توان این حجم از مشکلات را ندارند و از مقام ارشد استان انتظار دارند با توجه به وضعیت حاکم بر جامعه، انتخاب مدیران کارآمد و مردمی را در اولویت کاری خود قرار دهند؛ چرا که در این شرایط استان آذربایجان غربی بخصوص شهر ارومیه بیشتر از هر زمانی به مدیرانی کارآمد و دلسوز در راس نهادهای نظارتی  جهت سامان دادن به این آشفته بازار نیازمند است.

شیرین شریفی


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید