22:24|پنجشنبه, فروردین 30 ,1403
تاریخ انتشار: 09 آذر 1400 - 11:53
کد خبر: 17286
مدیرعامل شرکت ایران پاش در گفت‌وگو با باریش:

شرکت ایران پاش تولیدکننده بزرگترین مخازن پلی‌اتیلن یکپارچه در جهان

شرکت ایران پاش تولید کننده بزرگترین مخازن پلی‌اتیلن یکپارچه در جهان که نام آن در سال 1386 در کتاب رکورد‌های گینس نیز به ثبت رسیده است.
شرکت ایران پاش تولیدکننده بزرگترین مخازن پلی‌اتیلن یکپارچه در جهان

میرقاسم میرزاده، مدیرعامل شرکت ایران پاش در گفت و گو با سرویس اقتصادی باریش نیوز، اظهار کرد: شرکت ایران پاش تولید کننده بزرگترین مخازن پلی اتیلن یکپارچه در جهان در سال 1366 تاسیس شد و حدود 850 نوع تنوع محصول دارد و کارخانه بصورت 24 ساعته فعال است.
 
وی گفت: مواد اولیه کارخانه از پتروشیمی تبریز تامین وارد شده است و محصولات نهایی به 35 کشور دنیا صادر می‌شود و نام این شرکت در سال 86 در کتاب رکورد‌های گینس نیز به ثبت رسیده است.

میرزاده در رابطه با قایق تمام پلی‌اتیلنی گفت: این قایق (تندرو) بزرگ‌ترین قایق یکپارچه پلی‌اتیلن در جهان به طول 8، عرض 2.5 و وزن یک تن است که این قایق با ابعداد کوچکتر در آمریکا (طول 7 و عرض 2 متر) تولید می‌شود که کارایی آن نسبت به قایق تولیدی ما بسیار کم‌تر است.

وی در ادامه دلیل تمرکز بر تولیدات پلی اتیلن را چنین عنوان کرد: وزن مخصوص پلی‌اتیلن سبک‌تر از آب است و اگر مشکلی برای قایق پیش آید، سرنشینان قایق به سادگی غرق نمی‌شوند.
دکتر میرزاده در رابطه با دانشگاه علمی کاربردی شرکت ایران پاش در ارومیه گفت: هدف از راه اندازی این دانشگاه، اصولا هدف افزایش تعداد رشته و دانشجو نیست مهم ترین هدف تربیت دانشجویان رشته های فنی و مورد نیاز کشور است.

وی افزود: در حال حاضر حدود 600 دانشجو در رشته‌های فنی در حال تحصیل هستندو هدف اصلی خود را از تاسیس دانشگاه علمی و کاربردی ایران‌پاش چنین بیان کرد که دانشجویان ضمن تحصیل و کسب‌دانش تخصصی بتوانند با تسلط کامل فنی وارد بازارکار شوند.

مدیرعامل شرکت ایران پاش معتقد است: مهم‌ترین مشکل اقتصاد کشور بانک‌ها هستند، از منظر یک تولید کننده و یک فرد صنعتی سودها و کارمزدهایی که از سوی بانک‌ها دریافت می‌شود به هیچ وجه توجیه اقتصادی ندارند. در دنیا هیچ بانکی با این میزان کارمزد و با این حجم از دریافت سود بانکی وجود ندارد.

وی افزود: حتی در کشورهای اروپایی و آمریکایی که با نام بهره بانکی از آن یاد می‌کنند نیم تا یک یا یک و نیم درصد بهره دریافت می شود در صورتی که در بانک‌های کشورمان بیش از 20 و چند درصد بهره بانکی به نام کارمزد و سود و عناوین به ظاهر موجه دریافت می‌شود که به نظرم مسائل شرعی را در پی دارد.

مدیرعامل شرکت ایران پاش در پایان تصریح کرد: از عمده عوامل ورشکستی واحدهای صنعتی در ایران، رفتنشان به زیر پرچم بانک هاست، حتی یک مورد بزرگ صنعتی و تولیدی را سراغ ندارم که با استفاده از وام های بانکی به موفقیت دست یافته باشد، نتیجه گفتن این وام ها با آن همه بهره بانکی، یا در زندان بودن مدیران کارخانجات و یا ورشکستگی و تعطیلی واحدهاست.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید