09:11|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 08 آذر 1400 - 13:34
کد خبر: 17283
یادداشت:

اصول رنگ آمیزی دیوارهای شهری؛ عنصری گم شده درفضای شهری ارومیه

این روزها با توجه به اینکه وضعیت اقتصادی و معشیتی تاثیر منفی در زندگی مردم ایجاد کرده است و شاید قشری از جامعه را درگیر خود کرده و به سمت افسردگی سوق دهد در چنین جامعه ای وجود مکان های تفریحی و گردشگری نقش مهمی در احیای روح و روان مردم خواهد داشت.
اصول رنگ آمیزی دیوارهای شهری؛ عنصری  گم شده در فضای شهری ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز، قطعا گوش و چشم انسان اگر محتوای  مثبت و امیدبخشی را در شبانه روزی که فعالیت دارند به مغز انسان منتقل کنند ضمیر ناخودگاه آن شخص با پالس های مثبتی که دریافت کرده ،تشویق و تحریک به ادامه مسیر جامعه با هدفمندی و امید بیشتری خواهد کرد.

تلاش برای ایجاد شادابی و نشاط همیشه نیازمند هزینه کرد با رقم های بالا نیست و گاهی اوقات با چند سطل رنگ و ایده های ناب میتوان نقاشی های خاص با طرح و رنگ های جذاب بر روی دیوارهای بی رنگ و مرده شهر کشید تا به مرور تاثیر روانی خوبی در نشاط شهروندان آن جامعه ایجاد کند.
 
گاهی میتوان با رنگ آمیزی خلاقانه یک دیوار خشک و خالی آجری یا  سیمانی چنان طرحی ایجاد کرد که عابرین و یا ناظرین نقاشی پالس‌های مثبت ذکر شده را دریافت کند .

متاسفانه شهر ارومیه در بحث رنگ آمیزی دیوارهای شهری به جز تعداد اندکی در دیوار خیابان های اصلی و تقاطع ضعیف عمل کرده و با توجه به محدود بودن خیابان های اصلی شهر میتوان در طی مدت زمانی کوتاه با ایده گرفتن و رنگ آمیزی خاص و‌ پویا در زیبایی بصری شهر نقش موثری ایفا کرد و در بالا بردن شادابی و نشاط شهروندان سهیم بود.

همواره باید مدیران شهری به این امر واقف باشند که انتخاب رنگ صحیح در مناظر شهری، چیزی فراتر از سلیقه و پسند شخصی است؛ متاسفانه در بسیاری از موارد شهرداری بنابر سلیقه‌ی شخصی خود تصمیم می‌گیرد و این امر اشتباه است.

کلام آخر اینکه، استفاده از رنگ‌ها متخصص خود را می‌طلبد و به کارگیری صحیح و مطلوب رنگ‌ها، موجب به وجود آوردن مناظر زیبا و دلنشین برای مردم می‌شود و اگر مدیران شهری به دنبال افزایش مشارکت اجتماعی، شادی و نشاط در مردم هستند باید فضاسازی شهری را به سمت کارشناسی شدن رنگ‌ها و استفاده از ایده های خاص و شکیلی مانند آداب و رسوم مردم منطقه و ... سوق دهند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید