21:06|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 06 آذر 1400 - 13:00
کد خبر: 17273
پیش از سفر رئیس جمهور به استان آذربایجان غربی؛

لزوم مرور مهم‌ترین پروژه های عقب مانده استان توسط مسئولان استانی و نمایندگان مجلس

این روزها زمزمه های سفر رئیس جمهور به استان آذربایجان غربی به گوش می رسد،آذربایجان غربی نداشته‌های بسیاری دارد که باید مورد توجه دولت جدید قرار گیرد اما مردم انتظار دارند که در سفر آینده رئیس جمهور به این استان، پروژه های ناتمام و طرح‌هایی که چندین سال است مردم استان چشم به راه اجرای آن هستند به مرحله اجرایی برسد و استاندار و نمایندگان مجلس تمام تلاش خود را در جهت گرفتن اعتبارات ملی جهت اجرایی شدن این طرح‌ها را به کار بگیرند.
لزوم مرور مهم‌ترین پروژه های عقب مانده استان توسط مسئولان استانی و نمایندگان مجلس


سرویس سیاسی باریش نیوز، در واقع استان آذربایجان غربی نیازمند مدیریتی جهادی از جنس عمل می‌باشد و حال با توجه به سفر رئیس جمهور در آینده نزدیک به این استان ؛ ضروری است که مدیران استانی فرصت را غنیمت شمرده و شعارها و عده های خود را عملی کنند و مطالبات این استان از جمله طرح‌های ناتمام و اجرایی شدن طرحهایی که وعده داده شده بود را از طریق جذب اعتبارات ملی از رئیس جمهور خود خواستار شوند.

با توجه به وضعیت کشاورزی در آذربایجان غربی و اینکه جمعیت زیادی در استان از حوزه کشاورزی کسب روزی می‌کنند اما متاسفانه چندین سال است که مشکلات بسیاری در این حوزه وجود دارد که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد؛ چرا که کشاورزان این استان همواره با شعارهای بدون عمل مسئولان روبرو بوده اند.

مردم استان آذربایجان غربی از مسئولان استانی خود انتظار دارند با نگاهی متفاوت به این استان،جهادی بودن و عمل‌گرا بودن را در راس برنامه های خود قرار دهند تا این استان قعر جدولی در بیشتر شاخص‌ها را به استانی متفاوت از گذشته تبدیل نمایند.

در این استان هرکه آمد وعده داد و رفت! شاید عمر مدیریتی مدیران و یا نداشتن جنم اجرا در آنها مانع بهره‌برداری و یا طولانی شدن بسیاری از وعده‌ها و کلنگ‌ها بر روی زمین زده، ‌شده است تا اکنون این استان بخصوص شهر ارومیه با معضلی به نام پروژه نیمه‌تمام روبرو باشد.

متاسفانه شهر ارومیه همچنان از پروژه های ناتمام رنج می برد که از مهم ترین آنها می توان به ناتمام ماندن کمربند میانی شهر، روند بسیار کند اجرایی شدن کمر بند دوم شهر ارومیه، پروژه شهر بازی چی چست، پارک سلامت، بوستان حلاوت‌کار(ویژه بانوان)،پروژه ناتمام تله کابین ارومیه، تونل آزاد راه ارومیه_ تبریز و... و همچنین اجرایی نشدن طرحهایی مانند طرح تراموای شهری ( به عنوان مثال:جهت سهولت در تردد شهروندان ساکن در گلمانخانه)، احداث منطقه ویژه اقتصادی سرو و ده‌ها طرحی که فقط در حد وعده باقی مانده اند اشاره نمود؛ البته مهم تر از همه این موارد نباید از شکست  پروژه احیای دریاچه ارومیه نیز غافل ماند و انگار دیگر مردم هیچ امیدی به احیای دوباره نگین فیروزه ای آذربایجان ندارند!

متاسفانه، ارومیه به عنوان مرکز استان از نبود بسیاری از زیرساختهای مناسب شهری رنج می‌بردو اگر با نگاهی دقیق به آن بنگریم به روشنی نبود کوچکترین امکاناتی که در حد یک کلانشهر باشد در آن مشهود است و از مهم ترین این مشکلات و نبود زیرساخت های مناسب شهری میتوان به آسفالت بسیار نامناسب معابر شهری،ترافیک های سنگین در شهر و نیاز به تقاطع غیر همسطح در برخی از نقاط شهر، فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی( اتوبوس های شهری، تاکسی ها)، گسترش حاشیه نشینی، عدم رسیدگی به مناطق محروم شهر، نبود هیچ گونه امکانات گردشگری و تفریحی و مهم تر از همه اینها راکد ماندن شهرک صنعتی ارومیه و ورشکستگی بسیاری از کارخانه های این شهر و بیکاری جوانان اشاره کرد.

سخن آخر اینکه، حالا که مردم آذربایجان غربی منتظر حضور رئیس‌جمهورشان هستند، بهتر است که مسئولان استانی و نمایندگان مجلس لیست مهم‌ترین پروژه‌ها و عقب‌ماندگی استان را باهم مرور کنند تا شاید با حضور ایشان در اجرا و انجامشان سرعت بخشیده شود و از این طریق نقطه امیدی در دل مردم این استان روشن شود.

شیرین شریفی


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید