14:22|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 03 آذر 1400 - 13:19
کد خبر: 17262
یادداشت:

وجود معتادان متجاهر، خطری جدی برای جامعه

اعتیاد یکی از چهار بحران جهانی روز است که میلیون‌ها زندگی را ویران کرده و سرمایه‌های ملی برای مبارزه با آن یا صدمات ناشی از آن صرف می‌شود، جمع آوری معتادان متجاهر برای جلوگیری از مورد سوء استفاده قرار گرفتن این افراد و آسیب رسانی احتمالی معتادان متجاهر به جامعه صورت می‌گیرد.
وجود معتادان متجاهر، خطری جدی برای جامعه


سرویس اجتماعی باریش نیوز، به گفته بسیاری از کارشناسان، یک معتاد زمانی که از لحاظ روانی، اجتماعی، فرهنگی و... رها شده باشد و سر بزنگاه مورد درمان و توجه خانواده و نهادهای اجتماعی مسئول قرار نگرفته باشد به یک معتاد متجاهر در سطح جامعه تبدیل شده و مشکلات عدیده‌ای به وجود می‌آورد.

معتاد متجاهر کسی است که بدون هیچ قید و بندی در ملاء عام مواد مخدر مصرف می‌کند و این جرم است. افزایش مصرف انواع مواد مخدر در کشور به‌گونه‌ای است که امروزه شاهد نوعی ولنگاری اجتماعی هستیم.

متاسفانه این روزها، مصرف مواد مخدر جامعه زنان و دختران ما را هم دربر گرفته و در برخی موارد مشابه این معضل به سنین زیر ۱۲ سال هم رسیده است و این جای بسی نگرانی‌ دارد.

قطعا  برگشت معتاد متجاهر به جامعه سالم مستلزم برنامه‌ریزی‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت دستگاه‌های متولی است.

با توجه به مطالب ذکر شده و نظر بسیاری از کارشناسان، باید بپذیریم معتاد متجاهر یک مجرم بوده و ممکن است برای دیگران خطراتی ایجاد کند که بعضاً در برخی موارد جبران‌ناپذیر است در اینجا پلیس مبارزه با مواد مخدر می‌تواند با اعمال قانون در رفع این معضل اجتماعی اقدامات ضروری و لازم انجام دهد.

سخن آخر اینکه، ایجاد جلوه نامناسب برای شهر، ناامنی های اجتماعی و ... از جمله مواردی است که معتادان متجاهر می توانند برای شهر ایجاد کنند و به مین خاطر ارگان های مختلفی می بایست در زمینه مقابله با این پدیده وارد عمل شوند که بهزیستی یکی از همین ارگان‌ها می‌باشد.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید