09:11|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 03 آذر 1400 - 11:41
کد خبر: 17260
یادداشت:

گرانی های لحظه ای و سلیقه ای مرغ در ارومیه/ بازار مرغ به کدام سو می‌رود؟

باز هم داستان تکراری گرانی و ماجرای پرواز اقلامی دیگر از سر سفره های مردم، ماجرای گرانی مرغ و تخم مرغ و پرواز قیمت‌های این کالا، نیاز غذایی زندگی مردم را تحت تأثیر قرار داده و سفره‌ها روز به روز کوچک‌تر می‌شوند.
گرانی های لحظه ای و سلیقه ای مرغ در ارومیه/ بازار مرغ به کدام سو می‌رود؟

سرویس اقتصادی باریش نیوز، چند ماه پیش قیمت مرغ در بازار فروش به کیلویی ۲۴ تا ۲۵ هزار تومان رسید به حدی که باعث نارضایتی مردم شد اما اکنون این قیمت در برخی از فروشگاه های شهر ارومیه  تا 39 هزار تومان نیز رسیده است.

به هر حال هر روز خرید مرغ دست نیافتنی‌تر می‌شود و دیگر انواع  پلو با مرغ، جزء غذای لاکچری و دست نیافتنی برای بسیاری از شهروندان شده است؛ حال قیمت برنج دیگر جای خود دارد!

 قیمت فعلی مرغ در شرایط فعلی بازار متناسب با توان خرید مردم نیست، و از طرفی نه تنها مرغ بلکه قیمت بالای اجاره بهاء، کمبود درآمدها، بر مشکلات مردم اضافه کرده است.

 بر اساس مشاهدات میدانی  تفاوت قیمت مرغ دولتی با مرغ آزاد به 9هزار تومان رسیده است و این تفاوت قیمت مردم را به صف می کشاند البته باید این نکته را نیز یادآور شد که عرضه مرغ با قیمت دولتی در سطح شهر بسیار محدود است .

وقتی به بازار مرغ سر می‌زنیم قیمت‌های صعودی نشان می‌دهد که گرانی در بازار مرغ همچنان یک پا دارد و افزایش غیرمنطقی قیمت این گوشت سفید باعث شده از سبد بسیاری از خانوارها حذف شود. گلایه‌ها همیشه مشترک است، نهاده نداریم، تورم رو به افزایش است، قیمت خوراک دام گران است، اتحادیه توجهی نمی‌کند و نهایتا باید شهروندان این افزایش قیمت ناعادلانه را بپذیرند.

بر اساس اظهار نظر بسیاری از شهروندان مسوولان اعلام می کنند مرغ با قیمت 31 هزار تومان به فروش می رسد، اما وقتی خریداران به مغازه ها مراجعه کرده و با قیمت افزایشی مرغ یعنی 39 هزار تومان مواجه می شوند و این مسئله سبب ایجاد مشکلات و حتی ایجاد تنش هایی بین خریداران و فروشندگان می شود، بر همین اساس لازم است مسوولان مربوطه تدابیر مناسبی در خصوص مرغ و قیمت متفاوت آن اتخاذ کنند؛ متاسفانه انگار بازار این شهر به حال خود رها شده و مسئولان نمی‌خواهند تکانی به خود بدهند.

سخن آخر اینکه، وقتی قیمت مرغ در عرض یک هفته 6 الی 7 هزار تومان افزایش داشته است، باید مسوولان به فکر چاره برای حل این مشکل باشند، زیرا فشار و استرس ناشی از وجود بیماری کرونا سبب ایجاد مشکل برای مردم شده است، از طرفی افزایش معضلات اقتصادی و همچنین افزایش قیمت ها نباید سبب بحران برای زندگی مردم شود.

شیرین شریفی




 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید