12:20|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 30 آبان 1400 - 11:57
کد خبر: 17245
یادداشت:

جولان کرونا؛ دلیل اصلی نگرانی والدین از بازگشایی مدارس

با انجام واکسیناسیون عمومی مردم و همچنین تعدادی از دانش آموزان، موضوع بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی یکی از مهمترین مباحثی است که میان خانواده‌هایی که دانش‌آموز و فرزند محصل دارند به گوش می‌رسد و نگرانی‌هایی را برای آنان به ارمغان آورده است.
جولان کرونا؛ دلیل اصلی نگرانی والدین از بازگشایی مدارس

سرویس اجتماعی باریش نیوز، از بدو شیوع ویروس کرونا دغدغه خانواده‌ها از درگیر با بیماری کرونا؛ خانه نشینی، مشکلات مالی و .... بود که با خبر بازگشایی مدارس نگرانی سلامت فرزندانشان نیز به دغدغه‌هایشان افزوده شده است.

 چند روزی میشود که خبر حضوری شدن مدارس و الزام آموزش حضوری دانش آموزان از رسانه‌ها به گوش می‌رسد؛ خبری که به مذاق والدین چندان خوش نیامده است.

آموزشی که قرار بود تا پایان کرونا به صورت مجازی برگزار شود؛ حال با وجود حاکمیت شرایط نارنجی و قرمز در سطح استان، معلوم نیست بر اساس کدام اصول و منطقی به صورت حضوری قرار است اجرا شود؟؟؟

در حالی که مردم آذربایجان غربی از بازگشایی مدارس برای فرزندانشان به شدت نگرانند و می‌گویند زیر ساخت‌های لازم بهداشتی برای این اقدام وجود ندارد، مسئولان مربوطه همچنان تاکید می‌کنند جای هیچگونه نگرانی نیست و تمام دستوالعمل‌های بهداشتی در صورت بازگشایی مدارس رعایت خواهد شد.

در پی صدور مجوز در جهت بازگشایی مدارس، مدیران مدارس و مسئولین ذی صلاح از تعبیه تمامی زیرساخت‌های لازم در جهت حفظ سلامت دانش آموزان صحبت می‌کنند درحالی‌که هیچ تجربه‌ای در این مورد از گذشته وجود ندارد و این مسئله خود می‌تواند مشکلاتی را در زمینه سلامت دانش آموزان به وجود آورد.

طبق پیام‌های دریافتی، مخاطبان اظهار می‌کنند که اگر فقط یکی از دانش‌آموزان مبتلا یا ناقل بدون علامت باشد می‌تواند تمام دانش‌آموزان کلاس و معلم را هم به کرونا مبتلا کند و همین چرخه تا آلوده شدن خانواده‌ها ادامه پیدا کند.

همچنین در ادامه می‌توان گفت استفاده از سرویس‌های بهداشتی و شیرآلات غیر استاندارد نیز به عنوان عاملی برای تکثیر بیماری کرونا در بین دانش آموزان بشمار رود.

از طرفی هم به گفته اکثریت پزشکان، پاییز امسال شیوع ویروس آنفلوانزا و سرماخوردگی در کنار کرونا به مسئله نگران کننده در جامعه تبدیل شده است که متاسفانه با بی توجهی آموزش ‌و پرورش واقع شده است.

اگر چه متولیان امر بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مدارس تاکید کرده‌اند و آن را الزامی می‌دانند اما با توجه به اینکه کنترل دانش آموزان به دلیل سن کم آن‌ها دشوار است این موضوع سبب بروز هراس در بین والدین آنان شده است.  

در پایان لازم به ذکر است که بازگشایی مدارس هنوز خطر جدی شیوع کرونا ویروس را به همراه دارد که می‌تواند زنجیره انتقال کرونا را تشدید کرده و استان را بسوی پیک جدیدی از این ویروس سوق دهد.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

کلام حق
1400/08/30 - 22:07

با سلام بنده بعنوان یک فرهنگی بازنشسته سوالی دارم .البته اگر اجازه بفرمایید اولیای عزیز ضمن احترام به طرز فکرتون ونگرانی از وضعیت فرزندتان لطفا بگید وقتی بار وبندیل سفر شمال وجنوب ودورهمی وعروسی ووو در فکر کرونا نیستید.