11:02|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 29 آبان 1400 - 13:09
کد خبر: 17239
یادداشت:

نوسازی و تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی؛ مطالبه شهروندان ارومیه ای از مدیران شهری جدید

سالهاست که سیستم حمل و نقل عمومی شهر ارومیه فرسوده است و این امر همواره در فصل سرد سال باعث آلودگی هوا می شود و مسئولین شهر بارها و بارها مردم را به استفاده از وسایل نقلیه عمومی تشویق می کنند؛ آیا مدیران جدید برنامه‌هایی برای توسعه سیستم حمل و نقل عمومی دارند؟
نوسازی و تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی؛ مطالبه شهروندان ارومیه ای از مدیران شهری جدید

سرویس اجتماعی باریش نیوز، این روزها عدم توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در ارومیه ، موجب ایجاد مشکلات فراوان برای شهروندان شده به همین دلیل اصلی ترین مطالبه شهروندان ارومیه ای از مدیران شهری جدید، رسیدگی جدی به این امر  میباشد.

جالب اینکه در کنار مشکل فرسودگی اتوبوسها شهروندان همواره از بی نظمی این ناوگان شکایت دارند؛ چرا که همواره در برخی خطوط چندین دستگاه اتوبوس پشت سر هم حرکت می کنند و در برخی خطوط باید نیم ساعت برای رسیدن یک اتوبوس انتظار کشید.

اهمیت ضرورت نوسازی ناوگان اتوبوسرانی ارومیه زمانی بیشتر احساس می شود که بیشترین آلودگی هوای این شهر به ویژه در فصول سرد سال ناشی از تردد اتوبوسهای فرسوده  در سطح شهر میباشد و بهترین راهکار برون رفت از این مشکل قطعا تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی است.

با این حال نکته حائز اهمیت این است که ناوگان حمل و نقل عمومی در کلانشهر ارومیه از کمبود و فرسودگی رنج می‌برد در حالی که  به گفته برخی از کارشناسان، مطلوبیت حمل و نقل عمومی باید به گونه‌ای باشد که مردم در بررسی نفع خود به این نتیجه برسند که استفاده از حمل و نقل عمومی به صرفه‌تر از استفاده از خودروهای شخصی است و در کوتاهترین زمان ممکن بتوانند به یکی از وسایل حمل و نقل عمومی دست یابند.

در حال حاضر همه امیدها به عملکرد مدیریت شهری جدید در ارومیه معطوف شده است و شهروندان چشم انتظار یک تحول برای خروج از این وضعیت بغرنج هستند تا هم شاهد ارتقای کیفیت سفرهای درون شهری باشند و هم کاهش ترافیک و آلودگی هوا باشند.



 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید