17:17|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 29 آبان 1400 - 12:52
کد خبر: 17238
یادداشت:

دستمزدهایی که با هزینه‌های سرسام آور زندگی هیچ سنخیتی ندارد!

مسئله معیشت کارگران و افرادی با حداقل دستمزد موضوع جدیدی نیست و بارها و بارها به این مسئله از طریق کارشناسان و رسانه های مختلف پرداخته شده است؛متاسفانه به دلایل مختلفی میزان دریافتی این مزد بگیران با خرج و مخارج آ‌ن‌ها به هیچ عنوان همخوانی ندارد و این امر همواره باعث نگرانی آنها می‌شود.
دستمزدهایی که با هزینه‌های سرسام آور زندگی هیچ سنخیتی ندارد!


سرویس اجتماعی باریش نیوز، این روزها یکی از اقشاری که به‌سختی زندگی می‌گذرانند، کارگران مظلوم هستند که تمامی مشکلات از قبیل نبود بیمه، نداشتن خانه و سرپناه، بیکاری، عدم پرداخت حقوق معقول و ثابت، نبود حمایت، کاهش قدرت خرید و … را یکجا تجربه می‌کنند.

متاسفانه به دلیل افزایش تورم شاهد هستیم بسیاری از افراد مزد بگیر از جمله کارگران با کاهش قدرت خرید و مشکل در تامین نیازهای اولیه خانواده مواجه می‌شوند و به شکلی مقابل تامین نیازها عاجز می‌مانند و اینجاست که به صورت کاملا ملموس مبحث خط فقر احساس می‌شود.

کارگران علاوه بر نبود شغل مناسب، روزانه با افزایش سرسام‌آور قیمت مواد غذایی مواجه بوده و وضعیت زندگی این قشر سخت‌تر شده است و این مسئله در حالیست که ما از نیازهایی همچون مسکن و پوشاک چشم‌پوشی کرده باشیم!

حال با این اوصاف، نگرانی‌ها از این بابت است که باوجود گرانی‌ها و تورم‌هایی که در اقتصاد کشور طی سال گذشته  اتفاق افتاده است و تورم روزبه‌روز به شکلی افسارگسیخته بالا می‌رود، سهم دستمزد کارگران در جلسه شورای عالی کار و یا بودجه سال آینده  چه مقدار خواهد بود؟

بر اساس اظهار نظر بسیار از کارگران باگذشت زمان و به‌مرور اقلام خوراکی به‌نوبت از سبد غذایی کارگران حذف می‌شود و به لطف گرانی‌های حاکم بر جامعه ماههاست از خوردن گوشت و پروتئین‌ها به‌کلی محروم هستیم.

متاسفانه در حال حاضر تورم موجود در کشور هیچ تناسبی با دریافتی‌های اعلام‌شده برای کارگران ندارد و شکی نیست که مسئولان ما باید به فکر ارتقای سطح زندگی این قشر باشند.

سخن آخر اینکه، کارگران این روزها تمام چشم امید خود را به تصمیم دولت و مجلس دوخته‌اند تا دستمزد آنان را در بودجه سال آینده طوری تنظیم نمایند تا این قشر هم بتوانند نفسی تازه کنند و حداقل برای یک بار هم که شده معنای واقعی رفاه را در زندگی خود احساس کنند.


شیرین شریفی

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید