05:51|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 04 آبان 1400 - 13:12
کد خبر: 17120
یادداشت:

رنج بی‌پایان مردم گلمانخانه از نبود امکانات شهری

شهر گلمانخانه ارومیه از وضعیت مطلوبی برخوردار نبوده و هنوز زیرساخت های اولیه برای زندگی در این مکان که فقط عنوان شهر را به یدک می کشد مهیا نشده و این امر هموراه موجبات نارضایتی شهروندان ساکن در گلمانخانه را به همراه داشته است.
رنج بی‌پایان مردم گلمانخانه از نبود امکانات شهری

سرویس اجتماعی باریش نیوز، بسیاری از ساکنان شهر جدید گلمانخانه برای خانه دار شدنشان در یک آپارتمان نقلی در میان بیابان و  برهوت با سرمایه ای که در اختیار داشتند و رفتن زیر بار بدهی و گرفتن وام های چندین ساله با هزاران امید و آرزو صاحب خانه شدند؛ اما متاسفانه بعد از گذشت چندین سال هیچ رضایت خاطری از زندگی در این مکان ندارند.

به گفته بسیاری از ساکنان این به اصطلاح شهر زندگی کردن در شهر گلمان را تا کسی تجربه نکند و با چشم خود نبیند نمی‌تواند درک کند که مردم این منطقه چگونه با حداقل امکانات در این شهر زندگی می کنند.

 متاسفانه ساکنان این منطقه مانند افرادی در منطقه ای دور افتاده هستند که کاملا به حال خود رها شده اند و اصلا مشخص نیست چه زمانی قرار است به مشکلات‌‌شان رسیدگی شود و بتوانند از حداقل ترین حقوق و امکانات شهری بهره مند شوند!

متاسفانه هنگام ساختن مسکن های مهر در گلمانخانه هیچ گونه تمهیدات اساسی برای تامین زیرساخت و شریان های حیاتی شهری از جمله آب، فاضلاب و بخصوص مخابرات نشده است و این امر در حالی است که در هر ساخت و سازی تنها نباید ساختن ساختمان مد نظر  باشد بلکه  تاسیسات  آن نیز بایذ مد نظر قرار می گرفت؛ چرا که در حال حاضر بر اساس گفته ساکنان این شهر بعد از گذشت چندین سال هنوز از تلفن ثابت بی بهره هستند و متاسفانه مردم این شهر همواره با مشکل سرعت پایین اینترنت روبرو هستند.

تخلیه زباله و نخاله در اطراف شهر، نبود فضای سبز، نبود روشنایی کافی در مسیر جاده گلمان، نبود بانک، نبود امکانات رفاهی، پزشکی و تفریحی و همچنین نبود مرکز خرید را می توان از مهم ترین مشکلات مردم این شهر بر شمرد که متاسفانه با گذشت سال‌ها هنوز زیرساخت‌ها و خدمات شهری مناسب برای این شهرک فراهم نشده است.

سخن آخر اینکه، برخورداری از حداقل ترین امکانات شهری حقوق طبیعی و خواسته بجای شهروندان گلمانخانه دای می باشد و رسیدگی به مشکلات آنها باید در راس کار مسئولان مربوطه قرابر گیرد؛ چرا که این افراد کل سرمایه خود را جهت خانه دار شدن با تمام امید و آرزو به پای این مسکن های مهر ریختند و حال انصاف نیست که امید این مردم بخاطر بی توجهی متولیان این امر بر باد برود.

شیرین شریفی


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید