15:59|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 03 آبان 1400 - 13:54
کد خبر: 17117
یادداشت :

واکسن هراسی تهدیدی جدی برای جامعه

شیوع بیماری کرونا و درگیر شدن تمامی جهان با این بیماری منحوس باعث شد بسیاری از عزیزانمان را از دست داده و شاهد مرگ و میر بسیاری از مردم از ابتلا به این بیماری شویم. رعایت پروتکل های بهداشتی نکته بسیار حائز اهمیتی در جلوگیری از همه گیری کرونا می باشد اما تزریغ واکسن کرونا تنها راهکاری است که این روز ها برای خاتمه دادن این بیماری وجود داشته و قابل استفاده می باشد. اما عده ای از افراد هستند که با ناآگاهی و عدم تخصص شروع به انتشار اخباری در راستای ایجاد هراس برای تزریق کرونا کرده اند.
واکسن هراسی تهدیدی جدی برای جامعه

سرویس اجتماعی باریش نیوز : شیوع بیماری کرونا در این دوسال موجب بروز اتفاقات فراوانی در زمینه سلامت و همچنین زمینه های دیگر سیاسی و اقتصادی و علمی شده و کشورهای ابرقدرت در زمینه پزشکی را نیز با چالش و مشکلات بسیاری مواجه کرده است.عدم رعایت پروتکل های بهداشتی موجب شد این بیماری بسیار قدرت یافته و افراد بسیاری را درگیر سازد.

کرونا و بحران های آن هم چنان گریبان گیر ما بوده و چاره‌ای جز رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تزریق واکسن نداریم زیرا واکسن تنها راهکار علمی و تائید شده است که می تواند مانع افزایش این بیماری شود.

سرعت بخشیدن به امر واکسیناسیون مهم ترین عامل جلوگیری از همه گیری آن می باشد و واکسن هراسی برخی از مردم می تواند در این زمینه مشکلات فراوانی را ایجاد کند و علاه بر ایجاد خطر برای خودشان می توانند دیگران را نیز با خطری جدی مواجه سازند و مانع پایان یافتن این ویروس منحوس شوند.

انتشار واکسن در کشور موجب شد تا شاهد موضع گیری غیرعلمی افراد غیرمتخصص در فضاهای مجازی و در جامعه باشیم که موجب شده است مردم از واکسن بترسند و از تزریق آن سر باز بزنند.طرح چنین موضوعاتی و درگیر کردن مردم تنها باعث سردرگمی و نگرانی آنها شده و فضا را برای سوء استفاده افراد سود جو فراهم ساخته است.

اطلاع رسانی های دقیق و با مدارک معتبر ، شفاف سازی در رسانه‌ها و در اختیار قرار دادن مدارک و شواهد معتبر علمی می توانند از اثرات این شایعه پراکنی ها کم کرده و موجب جلب اعتماد مردم برای تزریق واکسن شوند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید