15:05|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 03 آبان 1400 - 13:22
کد خبر: 17116
یادداشت:

کرونا در کمین مراکز درمانی

عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در مراکز درمانی و بهداشتی، این روز ها تبدیل به معضلی جدی در کلانشهر ارومیه شده است که مشکلات زیادی را برای شهروندان به خصوص برای بیماران به وجود آورده و نیاز مبرمی به رسیدگی مسئولان و رعایت مراکز بهداشتی و شهروندان دارد.
کرونا در کمین مراکز درمانی

سرویس اجتماعی باریش نیوز : این روز ها با مراجعه به مراکز بهداشتی شاهد وضعیت اسفناک مراکز بهداشتی و واکسیناسیون در سطح کلانشهر ارومیه هستیم که همین موضوع مزید بر علت افزایش بیماری کرونا و شیوع دیگر بیماری ها شده است.

مهم ترین راه جلوگیری از این نگرانی علاوه بر واکسیناسیون، رعایت جدی پروتکل های بهداشتی توسط تمامی شهروندان و مراکز می باشد تا از همه گیری این بیماری جلوگیری شده و موجب کاهش آن در کلانشهر ارومیه که در وضعیت نارنجی و خطرناک به سر می برد شود.

عدم استفاده از ماسک و الکل برای ضدعفونی و همچنین دور ریختن ماسک و دستکش های آلوده در مراکز بهداشتی باعث شده است که این مراکز فاقد هرگونه بهداشت باشد و خطرات زیادی را برای سلامتی شهروندان به وجود آورد.

باید به این نکته مهم اشاره کرد که اگر به همین منوال به عدم رعایت پروتکل ها ادامه بدهیم باید منتظر عواقب تلخ آن باشیم و با این کار هم سلامتی خودمان را به خطر بی اندازیم و هم اطرافیانمان را.

رسیدگی به بهداشت مراکز و نظافت آن ، عدم دور ریختن پسماند ها در این مراکز توسط شهروندان و رعایت تمامی پروتکل ها توسط شهروندان و کادر مراکز درمانی و واکسیناسیون از مهم ترین راهکار ها برای کاهش این آلودگی ها می باشد.

در پایان روی سخن با مسئولان مربوطه می باشد که نطارت بیشتری به بهداشت مراکز درمانی داشته باشند و از سوی دیگر از مسئولان مراکز نیز انتظار می رود به دلیل شیوع بیماری کرونا بیشتر از سابق به بهداشت مراکز رسیدگی کرده و مانع ایجاد آلودگی و افزایش آن شوند.شهروندان و مراجعین نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی می توانند نقش موثری ایفا کنند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید