19:40|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 24 مهر 1400 - 11:24
کد خبر: 17074
یادداشت:

التهاب دوباره بازار مرغ در ارومیه / این داستان تکراری تا کی ادامه دارد؟

بازار مرغ در ارومیه طی یک هفته گذشته دوباره دچار آشفتگی شده و در اکثر فروشگاه های سطح شهر با کمبود مرغ مواجه می شوند و یا اگر مرغی هم بصورت اتفاقی پیدا شود با قیمتی بسیار بالا و اختلافی فاحش با قیمت مصوب در اختیار مردم قرار می گیرد؛ انگار این قیمت ها دیگرقصد پایین آمدن ندارند؛ حال در این میان سوال اینجاست که آیا ریشه این کمبود و گرانی کاهش تولید یا ناهماهنگی بین تصمیم گیران است؟
التهاب دوباره بازار مرغ در ارومیه / این داستان تکراری تا کی ادامه دارد؟

سرویس اقتصادی باریش نیوز، قیمت مرغ در ارومیه که در مدتی کوتاه به ثباتی تقریبی رسیده بود، مجدداً روند صعودی به خود  گرفته ضمن اینکه عرضه آن نیز نسبت به ماه‌های قبل محدودتر شده و آن طور که مردم اظهار می‌کنند برای خرید این ماده پروتئینی مجبور هستند به چندین مرکز خرید مراجعه کنند و نهایتا به دلیل نبود مرغ مجبور به خرید مرغ قطعه بندی شده با قیمتی بسیار بالاتر از نرخ مصوب می شوند و این امر نارضایتی شهروندان را به هکمراه داشته است.

مرغ بعنوان اصلی‌ترین ماده پروتئینی مورد مصرف مردم مدتها است که وضعیت نابسامانی دارد. این روزها قیمت مرغ اوج دوباره‌ای گرفته است. متاسفانه گرانی و کمبود مرغ در کنار دیگر اقلام اساسی معیشت مردم را تحت شعاع قرار داده است. وعده‌های مسئولین برای حل این موضوع هم همگی پوچ و خالی از عمل بوده است. بحران مرغ بصورتی است که هر از چند گاهی باید شاهد کمبود و گرانی یکباره مرغ بود.

قطعات مرغ به قیمت بالاتر تا سه برابر نرخ دولتی در ویترین مغازه‌ها به وفور پیدا می‌شود و همچنین فروش گوشت بوقلمون گران به جای مرغ شگرد جدیدی از سوی مغازه‌داران است؛ البته این شگرد در  مورد خانواده های با درآمد پایین موثر عمل نمی کند؛ چرا که برای آنها خریدن یک مرغ در ماه هم هنر است!

متاسفانه طبق روال دولت های گذشته دوباره مسئولان در برابر این گرانی ها همانند افزایش قیمت اقلام دیگر که در ماه های گذشته سبب التهاب بازار شده سکوت اختیار کرده اند؛ توان خرید مردم روز به روز کمتر می شود و ارگان های مربوط هم در این زمینه اقدام مناسبی انجام نمی دهند و در این میان دود ایبن گرانی ها فقط به چشم مردم می رود و بس...

سخن آخر اینکه، این روزها مشکلات اقتصادی آنقدر قدرتمندتر ظاهر شده‌اند که جای کرونا را در اخبار گرفته و به دغدغه اصلی مردم تبدیل شده‌اند و این بی توحجهی ها به معیشت مردم در این شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه و اوج بحران کرونا بی انصافی محض است.

شیرین شریفی




 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید