01:27|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 22 مهر 1400 - 13:49
کد خبر: 17072
یادداشت:

چند ساعت دیدار مساوی است با یک عمر پشیمانی!

تجمع و عدم رعایت شهروندان ارومیه ای در روز های کرونایی باعث شده است آمار مبتلایان حتی با وجود تزریق واکسن روز به روز افزایش یابد. مردم گمان می کنند دورهمی های خانوادگی فاقد ویروس می باشد وافراد آشنا از کرونا مصون می باشند و امکان ابتلا در جمع های خانوادگی وجود ندارد.
چند ساعت دیدار مساوی است با یک عمر پشیمانی!

سرویس اجتماعی باریش نیوز، شیوع کرونا باعث شد که ببسیاری از خانواده ها از دیدار یکدیگر محروم بمانند و مجبور به دوری از یکدیگر شوند اما هر چه این بیماری طولانی تر شد ،اهمیت آن کاهش یافته و توجه مردم نسبت به آن بسیار کم تر از قبل شد و در برخی خانواده ها به طور کامل از بین رفت .

خانواده ها در جلوگیری از شیوع کرونا بسیار نقش موثری دارند ، چون هر کدام از افراد خانواده در محیطی متفاوت قرار گرفته و با افراد متفاوتی دیدار می کنند که اگر یکی از این افراد ناقل بیماری باشند امکان ابتلا یک خانواده و دیگرخانواده ها را نیز فراهم می کنند.

بیماری کرونا باعث شد بسیاری از رسم و رسومات از بین برود اما سلامتی و امنیت جان عزیزانمان مهم تر از دیدار همدیگر می باشد و باید به این نکته توجه زیادی شود که با بی توجهی به انتقال این بیماری و تجمع دوستان و خانواده ها در دورهمی ها و مهمانی ها باعث به خطر انداختن جان عزیزانمان می شویم و در برخی اوقات چند ساعت مهمانی عواقبی با خود به همراه می آورد که جبران ناپذیرند و باعث داغدار شدن یک خانواده می شوند.

باید بپذیریم تغیراتی را که در سبک زندگی ها به وجود آمده تا هم از خود و خانواده خودمان و هم از دیگر اعضا جامعه محافظت کنیم.

باید به این نکته مهم هم اشاره کرد که اگر اوضاع به همین منوال ادامه پیدا کند دوباره به همان روزهای آغازین و شرایط سخت باز خواهیم گشت و دوباره زندگی را هم به کام خودمان و هم به کام کادر درمان تلخ می کنیم و وارد کردن و تزریق واکسن را در جامعه و بین شهروندان خود نیز بی فایده می کنیم.

در پایان روی سخن با شهروندان است که با چشم پوشی از تفریحات و دورهمی ها اندکی از شرایط سخت را آسان کرده و به این بیماری منحوس پایان دهند تا دوباره به زندگی عادی خودمان بازگردیم و همچنین باید به مسئولان مربوطه نیز گفت که پروتکل های بهداشتی در ادارات شهری را سخت تر کنند تا مردم با رعایت آن سامانی به شرایط نابسامان دهند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید