18:07|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 21 مهر 1400 - 13:44
کد خبر: 17067
تخریب ویلا باغ‌های غیر مجاز در ارومیه بعد از اتمام سازه!

چرا در هنگام ساخت، متولیان از این ساخت و سازها جلوگیری نکردند؟

این روزها ویدئوی تخریب ویلا باغ ها در اطراف ارومیه، دست‌ به ‌دست می‌چرخد و در این میان سوالی که ذهن بسیاری از شهروندان را به خود درگیر کرده این است که چرا این تخریب ها بعد از گذشت چندین سال از ساخت این ویلاها صورت گرفته است ؟
چرا در هنگام ساخت، متولیان از این ساخت و سازها جلوگیری نکردند؟


سرویس اجتماعی باریش نیوز، این روزها، سوداگران سعی می‌کنند زمین‌ها را با قیمت‌های ناچیزی بفروشند تا افراد را به خرید زمین‌های بیشتری ترغیب کنند؛ لازم و ضروری است که شهروندان برای هرنوع خریدوفروش، تحقیقات و استعلام های لازم را انجام دهند تا در آینده با مشکل تخریب ویلا باغ های خود روبرو نشوند.

همواره در این خصوص چند سوال در ذهن مردم ایجاد می شود، این که چگونه اجازه داده شده این باغ ها و ویلاها در زمین های کشاورزی بدون مجوز ساخته شده و بعد از سال ها حکم تخریب آن ها صادر می شود، آیا در هنگام ساخت متولیان امر نمی توانند جلوی این ساخت و سازها را بگیرند.

نقش دهیاری ها و شوراهای روستا قبل از بالا بردن این ویلاها چه بوده و برای پیشگیری از این تخلفات چه اقداماتی انجام  داده اند؟

به گفته بسیاری از کارشناسان این تخریب ها دیگر به ایجاد باغ و زمین کشاورزی کمک نمی کند، بلکه صدمه بیشتری به این زمین ها وارد کرده و چهره منطقه را نا زیبا می کند، مسلم است که این ساختمان ها و ابنیه و دیوار کشی هایی که تخریب شده دیگر به زمین کشاورزی تبدیل نمی شود.

برای نظارت در این زمینه لازم و ضروری است است که تمام دستگاه‌های اجرایی مرتبط  با یکدیگر تعامل و هم‌افزایی داشته باشند و قبل از هر گونه ساخت و سازی تذکرهای لازم را به این باغداران بدهند؛ تا دیگر شاهد تخریب ساختمان هایی که شهروندان برای ساخت آنها هزینه های میلیاردی صرف کرده اند نباشیم چرا که تخریب ویلا بعد از ساخت آن عواقب جبران ناپذیری را هم برای فرد و هم برای سیمای آن منطقه و... را در پی دارد.

سخن آخر اینکه، باید مسئولان این نکته را در نظر داشته باشند که این تخریب ها هزینه اجتماعی از بین بردن سیمای نمای مناطقی را در پی دارد که این ویلاها در آنجا قرار دارند و  تخریب آنها می‌تواند تبعات اجتماعی به دنبال داشته باشد و اگر قبل از هرگونه ساخت و سازی جلو آن گرفته شود، قطعا هزینه و تبعات آن بسیار کمتر خواهد بود.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

بی نام
1400/07/21 - 23:26

نقش شورا ها و دهیاری ها رشوه گرفتنه

کلام حق
1400/07/21 - 18:58

باسلام لطف کنید از کسانیکه رشوه های میلیاردی گرفتن واجازه ساخت دادن بپرسید.آحه حقیقتشو بخواهید چشم مسئولان ودهداران وبخشداران هنگام ساخت این بناهای مجلل کور بوده وندیدند