22:26|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 19 مهر 1400 - 11:46
کد خبر: 17054
یادداشت:

بلاتکلیفی بازگشایی مدارس در آبان ماه؛ مهم ترین دغدغه دانش آموزان و والدین

همزمان با شیوع ویروس کرونا یکی از اولین مراکزی که تعطیل شد مدارس بود. با این تصمیم آموزش حضوری کنار گذاشته شد و تلفن‌های هوشمند تبدیل به همان میز و نیمکت‌های کلاس‌های درس شدند. بستر فضای مجازی اگرچه اجازه نداد در کنار مدرسه، آموزش هم تعطیل شود اما کیفیت آموزش را با اما و اگرهای زیادی مواجه کرد، مسئله‌ای که سبب شد با گذشت حدود دوسال از آموزش غیرحضوری حالا زمزمه‌های بازگشایی مدارس در شرایط اپیدمی کرونا به‌گوش برسد.
بلاتکلیفی بازگشایی مدارس در آبان ماه؛ مهم ترین دغدغه دانش آموزان و والدین


سرویس اجتماعی باریش نیوز،این روزها با زمزمه آغاز به کار دوباره مدارس در نیمه دوم آبان ماه دوباره دغدغه هایی چون سلامت جسمی و روانی، افت تحصیلی، امنیت اخلاقی، اعتیاد به فضای مجازی، اختلال سازگاری و اختلال سوگ در ذهن والدین چرخ می زند و آنها را بر سر دوراهی تصمیم گیری و انتخاب قرار داده است.

بازگشایی مدارس این روزها به موضوع مهم جامعه تبدیل شده و همه خانواده هایی که دانش آموز دارند در مورد این موضوع با توجه به وضعیت نگران کننده ویروس کرونا بحث و گفت و گو می کنند.

در این میان درخواست یک طرفه یا دستوری، نمی تواند سبب تعامل مناسب خانواده ها برای بازگشایی مدارس باشد، بلکه آنان باید اقناع شوند تا تعامل سازنده و مناسب برای بازگشایی مدارس انجام گیرد.

بعد از نهایی شدن واکسینه شدن دانش‌آموزان با واکسن سینوفارم، وزارت بهداشت اجازه داد گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال در سامانه نوبت‌دهی واکسیناسیون ثبت نام کند.

به‌هرصورت آن‌چه مشخص است واکسینه شدن حدود ۷۰درصد از جامعه در برابر کرونا می‌تواند زمینه بازگشایی مدارس را فراهم کند. چراکه مطالعات نشان داده  واکسیناسیون عمومی توانسته به کاهش آمار مرگ و میر بیماران کرونایی کمک کند. 

 اما با این وجود همچنان نگرانی‌هایی باقی مانده است. نگرانی‌هایی از این جنس که تزریق واکسن سبب کاهش اجرای پروتکل‌های بهداشتی به‌ویژه در گروه سنی زیر ۱۸ساله‌ها شود، گروهی که ممکن است چندان دستورالعمل‌های بهداشتی را به‌خصوص در مدارس رعایت نکنند.

کلام آخر اینکه، حالا با همه این تلاش‌ها برای بازگشایی مدارس و نگرانی‌ها از شیوع مجدد کرونا باید منتظر ماند و دید آیا تا اواسط آبان ماه  زمان وعده بازگشایی مدارس امکانات بهداشتی مورد نیاز در مدارس فراهم می‌شود یا خیر؟




 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

علی
1400/07/22 - 11:30

بهتر امسال هم باز نشه تا مطمن بشیم کرونا دیگر تموم شده سلامتی مهمه