12:59|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 18 مهر 1400 - 13:45
کد خبر: 17053
یادداشت:

معضل تکراری زباله های شهری زیر سایه عدم رعایت شهروندان ارومیه

زباله های شهری معضلی جدی برای شهروندان ارومیه و باعث آلودگی های بصری و محیطی شده است که بی توجهی مسئولان مربوطه و عدم رعایت شهروندان باعث شده است این معضل جدی تبدیل به بحرانی در سطح کلانشهر ارومیه شود.
معضل تکراری زباله های شهری زیر سایه عدم رعایت شهروندان ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز، محیط زیست در زندگی انسان ها و موجودات بسیار حائز اهمیت می باشد و بی توجهی به آن می تواند خطرات فراوانی را برای محیط زیست شهری ایجاد کند.

با تردد در سطح شهر شاهد زباله های زیادی در کنار بلوارها، پیاده رو ها و فضای سبز شهری می باشیم که حاکی از عدم رعایت شهروندان می باشد که به جای ریختن زباله در سطل های تعبیه شده در خیابان ها، زباله های تولید شده را به راحتی در خیابان ها رها می کنند و هیچ توجهی به سرنوشت آن زباله ها و آلودگی هایی که برای محیط زیست ایجاد می کنند نمی کنند.

افزايش بيش از حد جمعيت در استان و افزایش شهرنشینی باعث شده است زباله های تولید شده توسط انسان ها رشد چشمگیری داشته باشد و ازسوی دیگر كمبود امكان دفع زباله و نبود امکانات کافی در شهر برای جمع آوری زباله ها باعث شده است بیماری های فراوانی از این زباله ها به وجود بیاید و آلودگی های بصری نیز دامن گیر محیط زیست شهری در کلانشهر ارومیه شود.

توجه شهروندان به ریختن زباله در سطل زباله ها، جمع آوری به موقع زباله ها توسط ماموران شهرداری و تفکیک زباله توسط مردم می تواند از عوامل موثر در کاهش بیماری ها و آلودگی های ناشی از زباله ریختن در شهر باشد و به زیبایی کلانشهر نیز تاثیر فراوانی بگذارد.

اگر این بی توجهی ها به همین منوال ادامه پیدا کند می تواند باعث بروز مشکلات فراوانی شود که حل این معضل جدی را ناممکن سازد. طبق پیام‌هایی که از طرف مردم ارسال شده است زباله‌های شهری وضعیتی نامناسبی دارند و انباشته شدن این زباله ها در شهر به هیچ عنوان در خور شان یک کلانشهر نمی باشد.

باید به این نکته اشاره کرد که برای حل این معضل، نیاز مبرم شهر و مردم ارومیه، رسیدگی نهادهای مربوطه و مکانیزه‌سازی سیستم جمع آوری زباله‌های سطح شهری می‌باشد.

روی سخن با شهروندان ارومیه ای است که بیشتر رعایت کنند و با تفکیک زباله های خود و به موقع بیرون انداختن آنها در حفظ محیط زیست و پاکسازی معابر نقش بسزایی ایفا کنند.

در پایان انتظار می‌رود مسئولان مربوطه در جهت رفع این معضل جدی رسیدگی های لازمه را انجام دهند و برنامه‌هایی دقیق و اصولی را اتخاذ کنند تا در این روزهای کرونایی بیشتر از این شاهد آلودگی های ناشی از زباله ها و شیرآبه آن نباشیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید