01:46|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 10 مهر 1400 - 11:11
کد خبر: 17025
یادداشت:

نیمرو هم لاکچری شد!

گزارش‌های میدانی از افزایش سرسام‌آور قیمت تخم‌ مرغ، ارزان‌ترین منبع پروتئینی در سفره خانوارهای کم‌درآمد خبر می‌دهند.
نیمرو هم لاکچری شد!

سرویس اقتصادی باریش نیوز، تخم‌مرغ به عنوان یکی از آخرین پناهگاه‌های اقشار کم بضاعت برای تامین پروتئین، این روزها با جهش قیمت مواجه شده است. به طوری که در دو هفته گذشته نرخ آن از حدود شانه ای 37 هزار تومان به 55 هزار تومان رسیده است. این در حالی است که تخم‌مرغ از جمله کالاهایی است که 70 درصد نهاده‌های آن یعنی خوراک مرغ از خارج و با ارز دولتی وارد می‌شوند.

با افزایش قیمت تخم مرغ، بسیاری از مواد غذایی که در آن تخم مرغ مصرف می‌شود قطعاً گران خواهند شد و این می‌تواند برای معیشت خانواده‌های کم بضاعت، مشکلات جدی را ایجاد کند.

از سوی دیگر افزایش قیمت تخم مرغ در آذربایجان غربی برای مردم قابل قبول نیست چرا که این ماده غذایی در سفره اقشار کم درآمد جامعه نقش اساسی دارد.

بسیاری از شهروندانی که از دهک های پایین جامعه هستند اظهار دارند با این اوضاع ما دیگر از عهده تهیه یک نیمروی ساده نیز بر نمی آییم و انگار نیمرو هم قرار است به غذای لاکچری تبدیل شود؛ همانگونه که لبنیات و بسیاری از دیگر مواد غذایی در دو سال گذشته از سفره اقشار کم درآمد جامعه حذف شد.

متاسفانه  افزایش قیمت‌ها روی خرید مردم تاثیر منفی قابل توجهی گذاشته است ؛ چرا که افراد حقوق بگیر و کسانی که درآمد ثابتی دارند قطعا با افزایش روز به روز قیمت‌ها قدرت خرید با این درآمد اندک بسیار کاهش می‌یابد و خانواده‌ها مجبورند فقط نیازهای بسیار ضروری را خریداری کنند که متاسفانه مدتی است افزایش قیمت‌ها هم روی کالاهای ضروری هم جولان می‌دهد.

در این میان، مسئولان هر تصمیمی که می گیرند در یک نگاه کلی باید حواسشان به جیب و درآمد مردم باشد. مردمی که متاسفانه این روزها هر زمانی که تصمیم به خرید هر محصولی می‌گیرند با افزایش افسارگسیخته آن رو به رو می‌شوند.

مردمی که معتقدند اگر به عنوان یک کارگر و یا کارمند حقوقشان ۲۰ درصد افزایش یافته است ولی در بازار قیمت‌ها گاه تا 50 ال 100 درصد رشد کرده و این یعنی علی‌رغم افزایش حقوق‌ها باز هم دخل و خرجشان با هم نمی‌خواند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید