18:15|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 08 مهر 1400 - 12:38
کد خبر: 17017
یادداشت:

تعلل در انتخاب استاندار آذربایجان غربی به مصلحت نیست

نماینده ارشد دولت در هر استانی بدون تردید یکی از عناصر تاثیرگذار در مسیر توسعه و پیشرفت آن منطقه به شمار می‌رود.
تعلل در انتخاب استاندار آذربایجان غربی به مصلحت نیست

سرویس سیاسی باریش نیوز،استاندارانی که به عنوان نماینده دولت، با چینش نیروی انسانی و به‌کارگیری همه توان و استعدادهای بالقوه می‌توانند یک چهره خدمت‌گزار از خود و گفتمان حاکم بر امور اجرایی کشور ارائه دهند، موضوعی که این روزها و با رسیدن اخبار ضد و نقیض، به یکی از نگرانی‌های مردم  آذربایجان غربی تبدیل شده است.

در حال حاضر و به اذعان بسیاری از کارشناسان آذربایجان غربی استانی است با بحران‌های متعدد خشکسالی، تغییرات اقلیمی، مهاجرت به شهر و حاشیه‌نشینی، آسیب‌های مختلف اجتماعی و مسائل مهم امنیتی و... که همه و همه نیازمند یک شیوه مدیریت نو و تحول خواهانه است تا با به حداقل رساندن معضلات موجود، بار دیگر طعم پویایی و پیشرفت و عدالت را به کام مردم بچشاند و حرکت پیوسته انقلاب اسلامی به سمت اهداف خود را بر همگان عیان سازد.

پست استانداری آذربایجان غربی  را قطعا هرکسی که به دست بگیرد با چالش‌های فروانی از جمله خشکسالی،مشکلات مربوط  به کشاورزان،معیشت سخت مردم و همچنین با مشکلات مربوط به ویروس منحوس کرونا و سایه شوم آن بر مشاغل مواجه خواهد کرد و قطعاً با توجه به مشکلات مطرح شده باید فردی توانمند و کارآمد بر این کرسی بنشیند تا بتواند مشکلات را یکی پس از دیگری پشت سر گذاشته و رضایت مردم، که همیشه در نشان داده ند که در دفاع از مرزهای این سرزمین و حضور در تمامی صحنه ها پیشرو بوده را به دست بیاورد.

امروزه استان آذربایجان غربی با وجود پتانسیل های بی نظیر طبیعی و کشاورزی و همچنین همجواری با سه کشور همسایه می‌تواند با یک مدیریت کارآمد، جهادی و به روز و به دور از هر گونه تنشی، از عقب ماندگی های گذشته بیرون آمده و بتواند در بسیاری از موارد در صدر جدول توسعه قرار بگیرد.

قطعا با حضور یک شخص آگاه و آشنا به مسائل مختلف استان و از طریق تعامل با وزاری حاضر در کابینه دولت سیزدهم و اقدام به دور از احساس و حاشیه مجمع نمایندگان آذربایجان غربی به عنوان یک بازوی مشورتی، می‌تواند مسیر تغییر و حرکت رو به رشد را به درستی آغاز و از بسیاری از مشکلات دور و به جایگاه واقعی خود برسد
در این میان می بایست جهت انتخاب استاندار جدید از هر گونه تعلل و مصلحت اندیشی که ممکن است ضربات سختی را به همراه داشته باشد و همچنین کندی کار پرهیز نمود.

سخن آخر اینکه، انتظارمی رود که دولتمردان دولت سیزدهم؛ نمایندگان مجلس و همه‌ی آنهایی که دستی در کار دارند با سرعت و اقتدار تصمیم نهایی را برای انتخاب استاندار جدید عملی کنند و بیش از این تحول در عرصه ی نظام اداری و مدیریتی استان را به تاخیر نیاندازند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید