20:54|سه شنبه, فروردین 28 ,1403
تاریخ انتشار: 04 مهر 1400 - 12:48
کد خبر: 16999
یادداشت:

تاخت و تاز اجاره بها در واحدهای تجاری، اصناف ارومیه را به مرز ورشکستگی رساند

این روزها نرخ اجاره بها در واحدهای تجاری ارومیه بسیار سرسام آور بوده و روز به روز در حال افزایش می باشد بطوریکه بسیاری از افراد قادر به پرداخت اجاره بها و یا تمدید قرارداد خود نمی باشند، وضعیت درآمدی در حال حاضر به گونه ای است که گاه روزانه حتی یک قلم کالای به فروش نمی رسد.
تاخت و تاز اجاره بها در واحدهای تجاری، اصناف ارومیه را به مرز ورشکستگی رساند


سرویس اقتصادی باریش نیوز، امروزه با توجه به وضعیت حاکم بر بازار و گرانی لحظه ای محصولات که خود یکی از عواقب گرانی اجاره بها خواهد بود اگر فکری برای این وضعیت نشود تبعات این موضوع در مراحل بعدی گریبانگیر خود مغازه داران و همه مردم شهر خواهد بود، چرا که نخستين مولفه اثرگذار در گرانی، افزايش اجاره مغازه هاست.

بسیاری از این اصناف اظهار می کنند که افزایش و کاهش نرخ ارز از یک سو به بی ثباتی قیمت کالاها منجر شده اگر در این میان وضعیت اجاره بها نیز مدیریت نشود مانند شرایط فعلی تخلیه مغازه به صرفه تر خواهد بود.

در این میان، برخی از كسبه اخيرا به بهانه بالا رفتن ميزان اجاره مغازه اقدام به افزايش بهای كالاهای خود می كنند، اين فروشندگان به سود مجاز و قانونی قناعت نمی كنند كه اين در شرايط ركود بازار، بيشتر از قبل نمايان شده و كاسبان برای تساوی بين دخل و خرجشان از افزايش قيمت كالای خود نمی گذرند،یکی از عمده مشکلات در این شرایط بحث وضعیت عدم درآمد  مستاجران و خلاء قانونی در اين زمينه و ركود در بازار است.

متاسفانه برخی مالکان بدون هیچ دلیل و منطقی اقدام به افزایش اجاره‌بها می‌کنند. این دست از مالکان به مدت چند سال مغازه خود را به کسب‌وکارهایی خاص اجاره می‌دهند و زمانی که از بالارفتن نهایی آن اطمینان حاصل می‌کنند، اجاره را به حدی افزایش می‌دهند که مستاجر مجبور به ترک آنجا شود.

در این میان مالکان واحدهای تجاری و مسکونی هم معتقدند افزایش سرسام آور هزینه ها و تورم شدید باعث شده ناچار به افزایش اجاره بها شوند هر چند که به نظر می رسد برخی از مالکان، از فرصت پیش آمده، سواستفاده کرده و در حال سودجویی هستند.

سخن آخر اینکه،  به اعتقاد بسیاری از مستاجران واحدهای تجاری در دو سال گذشته  گذشته به دلیل مشکلات اقتصادی اوضاع کاری دچار بحران شده و مجبورند برای گذران زندگی و پرداخت اجاره های بالا، اجناس خود را با حداقل سود به فروش برسانند که این مساله در خرید مجدد اجناس جدید قطعا آنها را با مشکل مواجه می سازد و در واقع باید گفت که با شرایط موجود بسیاری از اصناف دچار ورشکستگی شده اند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید