20:09|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 03 مهر 1400 - 13:35
کد خبر: 16997
یادداشت:

جنگلی در شهر/ بی توجهی چندین ساله مسئولین شهری به لایروبی رودخانه شهرچای

با فرارسیدن فصل پاییز و شروع بارش های پاییزی ،رودخانه شهر چای که یکی از رودخانه‌های مهم و پرآب حوضه آبریز دریاچه ارومیه می‌باشد ، چندین سال است در وضعیت نامناسبی به سر می‌برد و نیاز به لایروبی پیدا کرده است. بی توجهی به لایروبی سطح شهر چای ، موجب بروز مشکلات فراوانی شده است.
جنگلی در شهر/ بی توجهی چندین ساله مسئولین شهری به لایروبی رودخانه شهرچای

سرویس اجتماعی باریش نیوز ، با تردد در کلانشهر ارومیه ، شاهد وضعیت اسفناک شهر چای هستیم که با بی توجهی به لایروبی مناسب آن ، موجب رشد گیاهان هرز در سطح آن می شود و جلوه نامناسبی به زیبایی آن می دهد و مشکلات دیگری نیز برای شهروندان به وجود می آورد و این وضعیت در شان کلانشهر ارومیه نمی باشد.

لایروبی شهرچای ارومیه یکی از مسائل مهم شهری می‌باشد که علاوه بر جلو بخشیدن به فضای شهری، به دریاچه ارومیه نیز کمک می کند و لایروبی آن می‌تواند برای انتقال آب به دریاچه تاثیر فراوانی بگذارد که این مسئله ای نمی باشد که بتوان به راحتی آن را نا دیده گرفت و منتظر عواقب آن نبود.

با شیوع ویروس کرونا ، استفاده از ماسک در بین شهروندان بیشتر شده و به مراتب رهاسازی آن در محیط زیست نیز افزایش یافته است ، این مسئله مزید بر علت شده است که شاهد وجود ماسک هایی در داخل و اطراف شهر چای هستیم که محیط را به شدت آلوده کرده و باعث افزایش همه گیری ویروس در بین شهروندان می شود.


بی توجهی به لایروبی شهر چای آن را به جنگلی تبدیل کرده است که حل این معضل نیاز به فرهنگسازی و اطلاع رسانی مشکلات در شهر دارد و انتظار از شهروندان است تا بیشتر رعایت کنند تا اندکی از نابسامانی ها سامان یابد.


رسیدگی به این معضل در جذب گردشگری و افزایش توجه به کلانشهر ارومیه تاثیر فراوانی می گذارد ، چون شهرچای جزو اصلی ترین مکان هایی است که هر گردشگری که وارد شهر می شود به تماشای آن می رود و وضعیت اسفناک آن باعث کاهش گردشگران و نارضایتی همشهریان از آن می شود .

عدم لایروبی شهرچای ، باعث تجمع گوسفندان در آن شده است و بوی فضولات آن ها و بیماری هایی که در این میان به وجود می آیند شرایط را دشوار تر کرده و توجه و رسیدگی مسئولان را خواستار است .

در پایان انتظار از مسئولین مربوطه است که در جهت لایروبی سریع شهرچای برنامه ها و نظارت‌هایی اعمال کنند تا بیش از این شاهد آلودگی بصری و بیماری های مختلف ناشی ازآلودگی ها نباشیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید