06:46|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 01 مهر 1400 - 11:58
کد خبر: 16990
یادداشت:

گرانی کود و ادوات کشاورزی فعالیت کشاورزان را مختل کرد

در این روز ها که قشر زحمت کش کشاورزان با مشکلات بزرگ و کوچک زیاد ی رو به رو هستند ، گرانی کود و ادوات کشاورزی به مشکلات آنها دامن زده و آنها را با چالش های جدیدی رو به رو ساخته است.
گرانی کود و ادوات کشاورزی فعالیت کشاورزان را مختل کرد

سرویس اجتماعی باریش نیوز، با توجه به افزایش گرانی های متعدد در کشور امروز نوبت به گرانی کود و ادوات کشاورزی رسیده است . تا به امروز کشاورزان با آسیب های ناشی از خشکسالی دست و پنجه نرم می کردند و امروزه گرانی کود و ادوات کشاورزی مزید بر علت شده است. 

از آنجایی که اهمیت کشاورزی برای جامعه امروز بسیار بالا است و یکی از مهم ترین ارکان جامعه با درصد اولویت بالا است.این موضوع به طور مستقبم با معیشت ، اشتغال و زندگی شهروندان ارتباط دارد.

وابسته بودن معیشت کشاورزان به تولید محصول و کسب در آمد از این روش باعث شده این موضوع نیازمند درصد توجه بالایی باشد.

طبق آمار درصد بالایی از اشتغال زایی روستاییان استان مختص به کشاورزی است.با توجه به گرانی های پی در پی ادوات کشاورزی و کود ، کشاورزان با مشکلات زیادی رو به رو شده اند و برای تغذیه مزارع خود و تامین تجهیزات و ادوات مورد استفاده در حرفه خود با چالش هایی رو به رو شده اند.

از سویی فعالیت دلالان در این حرفه باعث شده میزان درآمد کشاورزان با میزان تلاش و زحمتی که برای تولید محصول می کشند برابر نباشد و گرانی کود و ادوات در این روز ها باعث شده میل به شهر نشینی و ترک این حرفه در روستاییان و شهرستانی ها افزایش یابد.

در پایان از مسئولین مربوطه انتظار می رود این موضوع را در اولویت برنامه ریزی های دوره فعالیت  خود قرار داده و در جهت سهولت فعالیت کشاورزان قدم های محکم تری بردارند.از جمله این فعالیت ها می توان به ارائه تسهیلات کم بهره و وام های حمایتی برای کشاورزان در جهت تامین تجهیزات و ادوات و کود های کشاورزی اشاره کرد. 

امید که این امر مورد توجه مسئولین واقع شده و آن ها را در جهت خدمت به شهروندان سوق دهد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

مرضیه تروشه
1400/07/02 - 17:13

عالی ممنون از مطالب مفیدتون