09:38|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 31 شهریور 1400 - 10:32
کد خبر: 16984
یادداشت:

سرعت گیرهایی که بلای جان رانندگان شدند

آنچه این روزها گلایه های متعدد شهروندان را با خود به همراه دارد حضور سرعت گیرهایی است که بدون هیچ رنگ آمیزی و یا تابلوهای اطلاع از وجود سرعت گیر در 100 متری راننده در خیابان های شهر مستقر شده اند، است.
سرعت گیرهایی که بلای جان رانندگان شدند

سرویس اجتماعی باریش نیوز ، در این روزها که با آمار بالایی از تصادفات در خیابان های ارومیه رو به رو هستیم که متاسفانه سیری صعودی را نیز در پی گرفته است، این موضوع تبدیل به خبری نگران کننده برای شهری شده است که پیشوند کلانشهر را به خود گرفته است. 

از دلایل وقوع این چنین اتفاقاتی در شهر می توان به عدم وجود تابلوهای علائم راهنمایی رانندگی و همینطور عدم رنگ آمیزی صحیح خیابان ها اشاره کرد. سرعت گیرهایی که در نور کم شب هنگام از چشم راننده پنهان می شوند و یا عدم وجود تابلوهای شب رنگ برای اطلاع از وجود سرعت گیر در 100 متری راننده، به این جنس حادثه های ناگوار در خیابان های ارومیه دامن می زند. 

با توجه به آسیب های مالی و البته جانی که در این حوادث گریبان شهروندان را می گیرد، باید تمهیدات لازم برای جلوگیری از هرگونه تصادفات فراهم شود. این موضوع اهمیت نظارت بر این مشکلات را بیش از پیش اهمیت می بخشد و آن را در اولویت حل مشکلات شهری قرار می دهد. 

عدم رنگ آمیزی صحیح حریم خیابان ها برای رعایت قوانین شهروندان باعث شده حادثه های ناگواری در خیابان های ارومیه شکل بگیرد. با توجه به این موضوع که رانندگی در شب سختی های خود را دارد و با چالش های مختلفی نیز رو به روست، باید نسبت به حل این چالش ها اقداماتی صورت گیرد.

یکی از این اقدامات که به راحتی قابل اعمال است، رنگ آمیزی حریم سرعت گیرها با رنگ های شب رنگ برای سهولت رانندگی در شب است که رانندگی در روز را نیز می تواند آسان کند.

 از دیگر تمهیدات لازم برای جلوگیری از این مشکلات می توان به نصب تابلوهای علائم راهنمایی رانندگی اشاره کرد که در آن ها از رنگ های شب رنگ و مناسبی استفاده شده است که به راحتی در دید راننده قرار می گیرد و آگاهی لازم از مسیر را به راننده انتقال می دهد. 

در پایان روی سخن با مسئولین مربوطه ایست که انتظار می رود در نصب تابلوهای مناسب در خیابان ها و با رنگ آمیزی صحیح حریم سرعت گیرها و تقاطع ها و خیابان ها قدمی در جهت خدمت به مردم و سهولت شهرنشینی و رعایت قوانین بردارند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید