15:26|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 28 شهریور 1400 - 13:13
کد خبر: 16967
یادداشت:

پایمال شدن حق شهروندان با معضلی به نام سد معبر

قرار دادن کالا و اجناس در پیاده‌رو و معابر عمومی مشکلاتی را برای رفت و آمد عابران و پارک خودروی شهروندان ایجاد کرده و باعث آسیب به چهره شهر شده است. امروزه یکی از معضلات لاینحل کلانشهر ارومیه ، موضوع سد معبر است که نیاز مبرمی به رسیدگی مسئولان شهری دارد.
پایمال شدن حق شهروندان با معضلی به نام سد معبر

سرویس اجتماعی باریش نیوز ، با تردد در پیاده رو های سطح شهر ، شاهد استفاده فروشگاه ها ، میوه فروشان و دیگر کسبه از فضای پیاده رو ها هستیم، که با این عمل نا پسند ، باعث ضایع شدن حق شهروندان و ایجاد اختلال در استفاده آنها از پیاده رو ها می شوند.

حل این معضل در کلانشهر ارومیه نیاز به رسیدگی و توجه مسئولان دارد و فقط با دادن وعده های مختلف و اکثرا پوچ نمی شود در راستای بر طرف کردن آن قدمی برداشت. بی توجهی به این معضل هر چه ادامه پیدا کند ، نابسامانی ها بیشتر می شود و صدای اعتراض مردم از زیر پا گذاشتن حقشان روز به روز بلند تر می شود.

سد معبر فروشندگان و استفاده از فضای پیاده رو به نفع خودشان باعث شده مردم نتوانند راحت در بازار و معابر شهری تردد کنند و گاهی پارک خودرو ها در کنار خیابان را نیز با مشکلاتی رو به رو می کنند.

سد معبر علاوه بر اینکه در تردد اختلال ایجاد می کند ، باعث آسیب به چهره شهر نیز می شود و از سوی دیگر بی نظمی هایی که توسط سد معبر به وچود می آید ، باعث تصادفات شهری و ایجاد تنش و نزاع در خیابان ها می شوند. 

در پایان از مسئولان شهری و ارگان‌های مربوطه انتظار می رود در جهت حل این معضل برنامه‌هایی اتخاذ کنند تا بیش از این شاهد آلودگی‌های ناشی از سد معبر  نباشیم و در حفظ و نگهداری از بهداشت شهر و حق شهروندان کوشا باشیم و تلاش کنیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید