20:44|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 28 شهریور 1400 - 12:42
کد خبر: 16964
یادداشت:

آلودگی هوای ارومیه ثمره لاستیک سوزی های حاشیه شهر

در چند هفته اخیر شاهد لاستیک سوزی های متعدد در سطح شهر و حاشیه آن بودیم که متاسفانه امری قابل توجه در حوزه حفظ محیط زیست و پاکیزگی هوا است و در این حوزه باعث نگرانی هایی شده است.
آلودگی هوای ارومیه ثمره لاستیک سوزی های حاشیه شهر

سرویس اجتماعی باریش نیوز، در این روزها که بحث سلامت داغ است و جزو اولین اولویت های مهم ذهن شهروند امروز شده است، شاهد لاستیک سوزی های متعدد در شهر هستیم که سلامت اتمسفر زیستی شهروندان را با خطرات بسیاری مواجه می کند. 

با توجه به ترکیبات سازنده این لاستیک ها با سوزاندن آن ها ترکیبات شیمیایی وارد هوا می شود که راه تنفس شهر را می بندد و آن را با مشکلاتی روبه رو می کند. سوزاندن که فرآیندی شیمیایی است با ترکیبات متنوع شیمیایی این لاستیک ها وارد واکنش شده و باعث تولید موادی خطرناک برای سلامت انسان می شود. هرگونه استعمال و تماس با گاز خارج شده از این لاستیک سوزی ها باعث منع شده و می توانند خطرآفرین باشد.

گاهی این آتش سوزی ها با این بهانه که در حاشیه شهر صورت می گیرد  خطری برای شهروندان ندارد صورت می گیرد که این امری کاملا غیراصولی است. نباید فراموش کنیم که با کاهش جمعیت انسان در منطقه ای از شهر، آمار جمعیت حیوانات در آن منطقه افزایش می یابد، با توجه به همین موضوع می توان گفت که این امر باز با مشکلاتی روبه روست فقط گونه قربانی در این لاستیک سوزی ها تغییر کرده است و جامعه هدف حیوانات بی پناه و مظلوم هستند که در خطر مدرنیته و تکنولوژی که این مواد را تولید کرده است قرار می گیرند. 

از سویی خبر بدی که به گوش اصحاب رسانه رسیده است و چاره ای جز انعکاس آن ندارد این است که این لاستیک سوزی توسط متصدیان شهرداری به هیچ عنوان رسیدگی نمی شود که باعث شده صدای گلایه مردم بلند شود. بی توجهی مسئولینی که موظف به مشرف بودن به این چنین مسائلی که در حوزه کاری آنهاست، باعث شده اصحاب رسانه با حجم بالایی از اعتراضات و پیام های مردمی از آلودگی های ناشی از این لاستیک سوزی ها روبه رو شوند. 

در پایان انتظار می رود مسئولین مربوطه نظارت بیشتری بر روی این چنین بی توجهی هایی داشته باشند و از وقوع آن جلوگیری کنند.

فائزه اکبرنژاد

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید