05:32|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 27 شهریور 1400 - 11:38
کد خبر: 16957
یادداشت:

قوانین راهنمایی رانندگی امری فراموش شده در خیابان های ارومیه

در این روزها که شاهد مرگ و میر های بسیاری در دور اطراف خود هستیم، حادثه های رانندگی و آسیب های مالی و جانی ناشی از آن نیز سیر صعودی را در پی دارد که نیاز به بررسی های روانشناختی و جامعه شناختی بسیاری دارد.
قوانین راهنمایی رانندگی امری فراموش شده در خیابان های ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز، در این روزها فشارهای بسیاری اعم از فشار های مالی و معیشتی به دوش شهروند امروز است و همین امر باعث شده شاهد عکس العمل های نادرست مردم در قبال مشکلات و امورات روزمره اشان باشیم. یکی از این عکس العمل های نادرست و به دور قواعد مردم، عدم رعایت قوانین راهنمایی رانندگی است که مورد بی توجهی راندگان شهر قرار می گیرد و باخود پیامدهای نامطلوبی را رقم می زند.

در این بین با بی توجهی های مردم به این موضوع، شاهد تصادفات ناگواری که در کوچه خیابان های شهر رخ می دهند هستیم. این موضوع آمار این جنس حوادث را در سطح شهر بالا برده و آسیب های بزرگ و کوچک زیادی را برای شهروندان ارومیه ای رقم زده است. 

در این بین با توجه به گرانی های متعدد تجهیزات ماشینی و هزینه بالای تعمیرات و مکانیکی ها ساده ترین آسیبی که این بی توجهی ها رقم می زنند آسیب های مالی بزرگی است که خواه یا ناخواه گریبان مردم را می گیرد. 

از سویی آسیب های جانی که از این حوادث بر پیکر مجروحین و حتی مرگ های تلخی که به کام خانواده ها می نشیند، خود امری مهم و قابل توجه است که باعث افزایش اهمیت این موضوع می شود. 

عدم نظارت دقیق پلیس راهنمایی رانندگی بر رعایت صحیح قوانین در سطح شهر و عدم فعالیت درست دوربین های راهنمایی رانندگی باعث شده مردم در شکستن قوانین بی پروا تر شده و عبایی از این کار نداشته باشند. از مسئولین مربوطه که در این حوزه فعالیت دارند انتظار می رود تلاش خود را برای برقراری نظم به خیابان های شهر را افزایش دهند و نتایج مطلوب تری را رقم بزنند. 

با توجه به اهمیت این موضوع و افزایش آمار تصادفات و مجروحین و کشته شدگان در چندماهه اخیر، باید تمهیدات لازم را در این موضوع اعمال کنیم و از افزایش هرچه بیشتر این آمار جلوگیری کنیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید