01:03|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 23 شهریور 1400 - 13:46
کد خبر: 16942
یادداشت:

پایان نافرجام سازه های ساختمانی در ارومیه

ســاختمان هاي نيمه كاره و رها شده در مناطق مختلف ارومیه به عنوان يكي از مشکلات حوزه ســاخت و ساز شــهري ، خطرات زيست محيطي و آســيب هاي اجتماعي مختلفي را در پي دارد.
پایان نافرجام سازه های ساختمانی در ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز،  با تردد در سطح شهر شاهد ساختمان های نیمه کاره در خیابان ها و کوچه ها هستیم که ناامنی و ناآرامی زیادی را به وجود آورده اند.یکی از معضلاتی که این روز ها شهر ها به ویژه کلانشهر ها با آن دست و پنجه نرم می کنند ، ساختمان های نیمه کاره و عدم رسیدگی به وضعیت آنها و تعیین تکلیف صاحبانشان برای پایان دادن به آنها است.

ساختمان های نیمه کاره علاوه بر آسیب به چهره شهر ، باعث ایجاد نا امنی از لحاظ جانی و مشکلات اجتماعی برای ساکنان محله شده است که این موضوع باعث نارضایتی آنها از وضعیت موجود شده است.

در چند سال اخیر هر فردی بدون داشتن سرمایه کافی و بدون آگاهی و اطلاعاتی ، پا در عرصه ساخت و ساز گذاشت و همین باعث شد بی نظمی هایی در این زمینه به وجود بیاید که با عدم نظارت مسئولان و پیگیری های لازم ، این معضل گسترش یافت و از کنترل خارج شد و مزید بر علت وجود بیش از اندازه ساختمانهای نیمه کاره و رها شده در سطح کلانشهر ارومیه شد.

شهروندان با روبه رو شدن با ساختمان های نیمه کاره در شهر ،از وجود این ساختمان ها و ناامنی که برای خود و خانواده آنها به وجود آورده  به شدت گله مند هستند و انتظار دارند مسئولانی که در این حوزه فعال هستند فکری به حال این اوضاع نمایند.

به گفته برخی شهروندان ، ساختمان های نیمه کاره ای که در داخل كوچه واقع شــده اند ،تبدیل به پاتوق معتــادان و كارتن خواب ها شــده و نا امنی را برای ساکنان محله آورده است.

از یک سو افزایش شدید قیمت مصالح و کمیابی آن و از طرف دیگر نبود سرمایه کافی برای ادامه پروژه باعث شده بسیاری از ساختمان سازان و پیمانکاران نتوانند پروژه را به پایان برسانند و نیمه کاره رهایشان کنند .

گلایه شهروندان به جایی رسیده که باید به مالکان و صاحبان ساختمان ها هشدار داد که اگر اتفاقی برای جان مردم یا مشکلات دیگری برای شهروندان پیش بیاید، قطعا باید پاسخگو باشند و تبعات بسیار سختی گریبانشان را خواهد گرفت.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید