12:24|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 20 شهریور 1400 - 13:16
کد خبر: 16919
یادداشت:

زمین های بایر شهر به پاتوق معتادان تبدیل شد!

در چند روز گذشته شاهد گزارشاتی از تبدیل شدن زمین های بایر و خاکی به پاتوق جمعی از معتادان و حتی نوجوانان کم سن و سال برای استعمال دخانیات بوده ایم و این امر سوالاتی را با خود به همراه داشت.
زمین های بایر شهر به پاتوق معتادان تبدیل شد!

سرویس اجتماعی باریش نیوز ،در گزارشات متعدد، شاهد نارضایتی های مردم از تبدیل شدن زمین های بایر به محل استعمال دخانیات جوانان و نوجوانان و البته مصرف مواد مخدر توسط معتادان بوده ایم. این امر باعث شده گلایه های متعددی از سوی همسایگان و رهگذران در این مناطق صورت گیرد. 

متاسفانه با اینکه در سطح شهر نیز شاهد استعمال دخانیات توسط نوجوانان کم سن و سال هستیم اما گاهی در زمین های بایر و کوچه های خلوت متوجه حضور این قشر و مصرف مخفیانه سیگار و مواد مخدر هستیم که نگرانی هایی را با خود در پی داشته است. 

علاوه بر این حضور معتادان در این اماکن و در دسترس بودن مواد مخدر در کوچه خیابان ها باعث شده خانواده ها با چالش های جدیدی روبه رو شوند.

 نگرانی خانواده ها از حضور کودکان خود در این جنس مناطق که به شدت خلوت هستند، باعث شده برای کودکانشان محدودیت های بیشتری را اعمال کنند که این امر با خود مشکلات روحی و روانی را برای کودکان به ارمغان خواهد آورد.

رهاسازی سرنگ ها و زباله های عفونی در این مناطق باعث آلودگی های بهداشتی شده و از سویی این زباله هارا در دسترس کودکان کنجکاو قرار داده و قطعا خطراتی را در پی خواهد داشت و مشکلاتی را رقم خواهد زد. 

از مسئولین مربوطه انتظار می رود نسبت به این امر تمهیدات لازم را به دست عمل بسپارند و از گسترش این جنس فعالیت ها در سطح شهر جلوگیری کنند که باعث از بین رفتن ارکان خانواده می شود و این امر به هیچ عنوان امر مطلوبی برای جامعه نیست و آسیب های اجتماعی و فرهنگی و خانوادگی زیادی را با خود به عرصه خواهد آورد و ریشه جامعه را مورد تهدید قرار می دهد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید