14:38|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 17 شهریور 1400 - 11:14
کد خبر: 16907
یادداشت:

ریه های شهر مملو از دود اگزوز اتوبوس های شهری

در این روزهای کرونایی که این ویروس منحوس ریه های مبتلایانش را به خود درگیر کرده، انوبوس های شهری نیز به درگیری هرچه بیشتر ریه های شهر پرداخته اند.
ریه های شهر مملو از دود اگزوز اتوبوس های شهری

سرویس اجتماعی باریش نیوز، فرسودگی اتوبوس های شهری ارومیه حرف امروز و دیروز نیست، سالیان سال است که مردم از شرایط موجود در اتوبوس های شهری گلایه دارند ولی این گلایه ها به گوش هیچ مسئولی نرسیده است. گویی در گوش خود پنبه کرده اند و چیزی نمی شنوند.

در این تناقض های مرگ و زندگی که این روزها شاهد آن هستیم، مردم همواره در تکاپو و جنب و جوش برای کسب روزی حلال و تامین معیشت و زندگی خود هستند و در این بلبشوی مشکلات، جان و سلامت آن هاست که به سد مشکلات برخورد کرده است.

در این چنین روزهایی که هر شهروند حداقل یکبار گریبان گیر این ویروس منحوس شده است و عوارض و مشکلات تنفسی بعد از دوران نقاهت را طی می کند، آلودگی هوای شهری که ثمره فرسودگی ماشین ها و وسایل نقلیه عمومی اعم از اتوبوس های شهری است، مزید بر علت شده و مردم را با نارضایتی هایی روبه رو کرده است.

تردد مرتب و در حرکت بودن این وسایل نقلیه به صورت پیوسته در سطح شهر باعث شده دود اگزوز های آن ها که خبر از فعالیت بیش از طول عمر و حد استاندارد این وسایل را می دهد، اعتراضات مردم را به دنبال داشته باشد و باعث شود شهروندان با مشکلات تنفسی بسیاری روبه رو شوند. با توجه به این امر که مردم به واسطه شیوع کرونا ملزم به استفاده از ماسک هستند، تنفس در این چنین شرایطی برای آن ها سخت شده و دم و بازدم را برای آن ها با مشکلاتی روبه رو کرده است.

در پایان از مسئولین مربوطه انتظار می رود با جایگزینی وسایل نقلیه عمومی فرسوده با نمونه های جدید تر از آلودگی هرچه بیشتر هوا جلوگیری کرده و سلامت جامعه را در اولویت خود قرار دهند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید