17:13|سه شنبه, اردیبهشت 04 ,1403
تاریخ انتشار: 16 شهریور 1400 - 12:34
کد خبر: 16900
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی خبر داد:

خسارت 1700 میلیارد ریالی کرونا به تاسیسات گردشگری آذربایجان غربی

از بدو شروع ویروس کرونا تا به امروز نزدیک به ۱7۰۰میلیارد ریال به تاسیسات گردشگری استان خسارت وارد شده است.
خسارت 1700 میلیارد ریالی کرونا به تاسیسات گردشگری آذربایجان غربی


مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار باریش نیوز اعلام کرد: از بدو شروع ویروس کرونا تا به امروز نزدیک به ۱7۰۰میلیارد ریال به تاسیسات گردشگری استان که شامل هتل ها و مراکز اقامتی، آژانس های مسافرتی، موسسات آموزش گردشگری و کارگاه های صنایع دستی می باشد، خسارت وارد کرده است.


جباری در ادامه از تعدیل 483 نفر از نیروهای مراکز گردشگری در ایام کرونا خبر داد و گفت: متاسفانه با شیوع ویروس کرونا خسارت های چشمگیری در این بخش را شاهد بودیم.


وی با اشاره به اینکه بخش گردشگری در مقایسه با سایر بخش های اقتصادی بیشترین آسیب را در بحران کرونا دیده است گفت: از طرف دولت تسهیلاتی به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در حوزه گردشگری تعلق گرفته است و تا کنون برای یک هزار و 494 نفر تشکیل پرونده شده که تا کنون نزدیک به 100  میلیارد ریال  به متقاضیان این تسهیلات پرداخت شده و ما باقی آن نیز در حال پیگیری است.

جباری در ادامه، حمایت سیتم بانکی را برای پرداخت تسهیلات خواستار شد و گفت: آسیب دیدگان گردشگری با توجه به تخصص، رشته و محل فعالیت خود در این حوزه تسهیلات مختلفی از سقف 200 میلیون ریال تا 10 میلیارد ریال می توانند تسهیلات کم بهره دریافت نمایند.


مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از نیاز به حمایت  و همکاری از سوی دستگاه های خدمات رسان مانندسازمان تامین اجتماعی و امور مالیاتی اشاره کرد و گفت: در رابطه با امهال بدهی به بیمه و امهال بدهی به امور مالیاتی و همچنین امهال بدهی ها به بانک و شرکت های خدمات رسان مانند آب، برق و گاز،در بخش تاسیسات گردشگری ، نیاز به حمایت همه جانبه این ارگان ها هستیم.

جباری در خاتمه به پیشرفت هایی که در بخش سرمایه گذاری استان شده اشاره کرد و گفت: بین 40 تا 60 پروژه فعال سرمایه گذاری با ارزشی بالغ بر 2800 میلیارد ریال در سطح استان در حال اجرا است  که می تواند نزدیک به 2هزار تخت اقامتی به تخت های اقامتی استان اضافه کند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید