14:00|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 14 شهریور 1400 - 13:01
کد خبر: 16891
یادداشت:

عدم اعمال قانون دورکاری در بحران کرونا؛ بی عدالتی که در حق برخی از کارکنان می شود

با شیوع خیز پنجم کرونا و اعلام وضعیت قرمز در شهرهای آذربایجان غربی و با توجه به همه‌گیری سویه دلتا که به مراتب قدرت سرایت بیشتری نسبت به سایر جهش‌های ویروس کرونا دارد از سویی و تکمیل ظرفیت اکثر بیمارستان‌های استان و اعلام مکرر دورکاری ۷۰ درصدی کارکنان ادارات دولتی از سوی ستاد مقابله با کرونا، متاسفانه برخی از ارگان های دولتی و شرکت‌های خصوصی در شهرهای قرمز استان نسبت به این مصوبه ستاد ملی کرونا بی‌توجه بوده و هیچ گونه نظارتی از سوی مراجع مربوطه نسبت به رعایت این مصوبه اعمال نمی‌گردد.
عدم اعمال قانون دورکاری در بحران کرونا؛ بی عدالتی که در حق برخی از کارکنان می شود

سرویس اجتماعی باریش نیوز، در این روزهای سخت کرونایی بسیاری از کارکنان برخی از ارگان ها و شرکت ها در آذربایجان غربی به ویژه در بخش‌های خصوصی خواستار نظارت بیشتر بر این جریان و مشمولیت فعالیت‌شان طبق تصمیمات ستاد مقابله با کرونا شده‌اند.

در زمان اوج شیوع کرونا در جریان دورکاری و کارکنان باید تا یک سوم در محل خود حضور داشته باشند، اما متاسفانه گاها در برخی از دستگاه‌های اجرایی و البته بسیاری از شرکت‌های خصوصی این الزام قانونی رعایت نمی‌شود و بعضا کارکنان به طور کامل در محل کار حضور دارند.

با وجود تمامی تاکیدات و مصوبات ستاد کرونا، شاهد آن هستیم که همچنان برخی دستگاه‌های اجرایی یا شرکت‌های خصوصی با مصوبات ستاد کرونا در زمان اوج بحران کرونا در استان همراهی نکرده و کارکنان در محل کار حاضر هستند که در این حالت به نظر می‌رسد اعمال نظارت بیشتر و البته اعلام کانال ارتباطی مستقیم برای کارکنان جهت اعلام تخطی از مصوبات کرونایی ضروری و پیگیری آن از سوی دستگاه‌های مربوطه ضروری باشد.

متاسفانه این روزها وضعیت کارکنان بخش خصوصی در مواجهه با کرونا شکننده تر است چراکه کارکنان بخش خصوصی در تمام روزهای اوج گیری کرونا بدون اعمال هیچ محدودیتی مانند دورکاری و ...، باید در محل کار خود حضور بیابند.

گرچه روند نظارت بر فعالیت شرکت های خصوصی در سال های اخیر زیر سوال بوده و امر جدیدی  نیست ولی انتظار می رود که با اوج گیری شیوع کرونا در میان شهروندان، تشدید نظارت ها و  تدوین ساز و کاری مشخص برای کنترل زیاده خواهی برخی کارفرماها و حفاظت از جان کارکنان بخش خصوصی در دستور کار ستاد مقابله9 با کرونا قرار گیرد تا از بروز پیامدهای ناشی از این بی تدبیری مدیران برخی از ادارات و بخش های خصوصی پیشگیری شود.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید