12:11|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 02 شهریور 1400 - 10:15
کد خبر: 16816
روزگار سخت کارگران در تنگنای معیشت؛

رونق معیشت، مهم ترین خواسته کارگران از دولت سیزدهم

این روزها جامعه کارگری کشور در عین نبود شغل مناسب، با افزایش سرسام‌آور قیمت مواد غذایی مواجه بوده و وضعیت زندگی آنها روز به روز سخت تر می شود و همه این فشارها و سختی ها در حالی است که آنها از نیازهایی همچون مسکن و پوشاک چشم‌پوشی کرده باشند.
رونق معیشت، مهم ترین خواسته کارگران از دولت سیزدهم

سرویس اجتماعی باریش نیوز، اگر تا چند سال پیش فقط افزایش نسبی قیمت‌ها و کاهش قدرت خرید مردم به‌ویژه دهک‌های پایین جامعه در کشور مطرح بود، اکنون با شیوع بیماری کرونا مشکلات زیادی به کوله‌بار گرفتاری‌های جامعه کارگری نیز افزوده شد.

زندگی و معیشت کارگران یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های دائمی این صنف می باشد و در چند سال گذشته که گرانی کالاهای مصرفی و تورم به این درصد نرسیده بود، معیشت کارگران با چالش‌هایی همراه بود؛ اما اکنون با تورم بالای ۵۰ درصدی عملا دیگر خرج کارگر با دخل او نمی‌خواند و با شرایط کرونایی و کسادی بازار و تعطیلی اصناف این مشکلات و چالش‌ها متاسفانه بیش از پیش شده است

این روزها یکی از اقشاری که به‌سختی زندگی می‌گذرانند، کارگران مظلوم هستند که تمامی مشکلات از قبیل نبود بیمه، نداشتن خانه و سرپناه، بیکاری، عدم پرداخت حقوق معقول و ثابت، نبود حمایت، کاهش قدرت خرید و … را یکجا تجربه می‌کنند.

تأثیر افزایش نرخ تورم به‌قدری در زندگی این روزهای کارگران محسوس است که این قشر هم‌اکنون به فکر برطرف کردن هیچ‌یک از نیازهای خود اعم از مسکن یا موارد دیگر، به‌غیراز خوراک خود نیستند، یعنی به تعبیر واقعی سفره کارگران کشور در این مقطع زمانی خالی‌تر از همیشه است.

بسیاری از کارگران از تورم لجام گسیخته در بخش خوراکی و غیر خوراکی  اظهار نارضایتی می کنند و از دولت جدید درخواست دارند به این بحران معیشت بصورت جدی ورود کند.

مهم ترین خواسته قشر کارگر از دولت جدید  در این بحران اقتصادی مهار تورم است؛ متاسفانه در چند سال گذشته  فشار همه بحران‌های حاکم بر جامعه از تورم و تحریم و گرانی گرفته تا کرونا، همیشه بر دوش کارگران بوده و خواهد بود.

سخن آخر اینکه، کارگران از دولت جدید که به نام دولت  محرومان و فرودستان بر سر کار آمده انتظار دارد که در این بحران اقتصادی  به داد جامعه کارگری برسد و یکبار برای همیشه به بحران معیشت  و فشارهای اقتصادی  که بر دوش مردم است خاتمه دهد.

شیرین شریفی



 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید