10:25|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 18 مرداد 1400 - 13:34
کد خبر: 16737
مدیر شعب بانک توسعه تعاون آذربایجان غربی اعلام کرد:

پرداخت 150 درصدی تسهیلات از محل منابع داخلی بانک توسعه تعاون استان

بانک توسعه تعاون آذربایجان غربی در زمینه پرداخت تسهیلات بانکی از محل منابع داخلی خود تا کنون 150 درصد پرداخت تسهیلات داشته است.
پرداخت 150 درصدی تسهیلات از محل منابع داخلی بانک توسعه تعاون استان

مهدی درستی مدیر شعب بانک توسعه تعاون آذربایجان غربی که به مناسبت دوازدهمین سالروز تاسیس این بانک در گفتگو با خبرنگار باریش نیوز با اعلام این خبر گفت: بانک توسعه تعاون در طول یک سال گذشته از محل منابع داخلی خود 150 درصد پرداخت تسهیلات داشته است  که این امر خود بیانگر آن است  که این بانک توانسته درصد بسیار بالاتری از منابع جذب شده خودرا  به پرداخت تسهیلات به مشتریان خود اختصاص دهد.
 
وی با اشاره به اینکه بانک توسعه تعاون از بانک‌های دولتی است که درمرداد ماه سال 88 با هدف ارتقای ظرفیت‌ها و توانمندی‌های رقابتی بخش تعاون تشکیل شد، بانک توسعه تعاون است؛ اظهار داشت: تخصیص منابع و کمک به تأمین سرمایه کارآفرینان و افراد جویای کار به‌منظور ایجاد اشتغال جدید و کمک به بنگاه‌های اقتصادی موجود و توسعه آنان به‌ منظور حفظ و بهبود اشتغال موجود و همچنین ایجاد فرصت‌های شغلی جدید از مهم ترین اهداف این بانک می باشد که در مرداد ماه سال 88 از صندوق تعاون به بانک توسعه تعاون تبدیل شد.
 
درستی در ادامه گفت: بانک توسعه تعاون به‌عنوان جوان‌ترین بانک دولتی و یک بانک توسعه‌ای در ۱۲ سال تاسیس خود توانسته است اقدامات موثر و مهمی را در عرصه اقتصاد کشور انجام دهد.
 
وی با اشاره به اینکه بانک توسعه تعاون یک بانک صد در صد دولتی می باشد گفت:  طبق اساسنامه بانک توسعه تعاون 70 درصد تسهیلات پرداختی این بانک مربوط به بخش تعاون و 30 درصد این پرداختی ها مربوط به عموم مردم و شرکت ها بوده است.
 
درستی همچنین به عملکرد مثبت و قابل توجه بانک توسعه تعاون در این 12 سال پرداخت و گفت: این بانک در 15 بخش تسهیلات تکلیفی شامل اشتغال پایدار روستایی، بنیاد شهید، قرض الحسنه کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی، بند ب تبصره 16، خوداشتغالی بنیاد شهید، بند الف تبصره 18 جهاد کشاورزی، بند الف تبصره 18 صنعت و معدن، پرداخت تسهیلات زنان سرپرست خانوار، وام ازدواج، ماده 52،  مشاغل خانگی و بند الف تبصره 18 گردشگری فعالیت می نماید.
 
 
وی به سفر  معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دی ماه سال گذشته نیز اشاره کرد و گفت: 2 هزار میلیارد ریال از محل مصوبات این سفر به بانک توسعه تعاون اختصاص یافت که تا پایان سال 1400 بصورت تسهیلات به شرکت های تعاونی پرداخت می شود.
 
مدیر شعب بانک توسعه تعاون در خاتمه به افزایش صد در صدی تسهیلات پرداختی این بانک در سال گذشته نیز پرداخت و عنوان کرد: هر چقدر منابع ما در بانک بیشتر باشد قطعا قدرت پرداخت تسهیلات نیز افزایش خواهد داشت و این امر می تواند در همه بخش های اقتصادی و افزایش اشتغالزایی و...استان موثر واقع شود
 وی در پایان با تبریک روز خبرنگار ، خبرنگاران را چشم بینای جامعه عنوان نمود که نقش مهمی در پیشرفت جامعه دارا می باشند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید