16:56|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 13 مرداد 1400 - 11:20
کد خبر: 16715
یادداشت:

کلاف سردرگم ساماندهی سگ‌های ولگرد در ارومیه/مردم در انتظار تدبیری از سوی مسئولین

یکی از معضلات شهری، وجود سگ های بلاصاحب است که جز مهم ترین معضلات کلانشهر ارومیه محسوب شده و نارضایتی شهروندان را به دنبال داشته و چهره ای زشت و نازیبا به سطح شهری بخشیده که این مهار این معضل نیازمند ساماندهی و توجه مسئولان مربوطه می‌باشد.
کلاف سردرگم ساماندهی سگ‌های ولگرد در ارومیه/مردم در انتظار تدبیری از سوی مسئولین

سرویس اجتماعی باریش نیوز، این روزها جولان سگ‌های ولگرد در سطح شهری ارومیه بیش از پیش به چشم می‌خورد و حمله آن‌ها به افراد و بویژه کودکان نیز موجبات نگرانی بسیاری از خانواده‌ها را فراهم آورده است.

متاسفانه جولان سگ‌ها در کوچه و خیابان‌ها به ویژه در ساعات پایانی شب و ساعات اولیه صبح به وضوح دیده می‌شود و سالهاست که مسئولان می‌گویند سگ‌های ولگرد را جمع‌آوری می‌کنند، اما تاکنون تغییر محسوسی در این زمینه مشاهده نشده است.

برخی از مردم از روی دلسوزی پسماند مواد غذایی خود را برای سگ‌ها کنار می‌گذارند و ناخواسته باعث به وجود آمدن شرایط مناسب برای افزایش زاد و ولد آن‌ها می‌شوند؛ در برخی از موارد دیده شده که این سگ‌ها مزاحمتی برای مردم ایجاد نمی‌کنند، اما با توجه به اینکه سگ‌ها به صورت گله‌ای زندگی می‌کنند، باعث ایجاد رعب و وحشت در بین شهروندان می‌شود.

بنابراین نیاز است مسئولان مربوطه باید برای جمع‌آوری و یا عقیم کردن آن‌ها چاره‌ای بیاندیشند چراکه علاوه بر سلب آرامش احتمال بروز بیماری و مشکلات بهداشتی از طریق این حیوانات برای شهروندان وجود دارد.

جولان سگ‌های ولگرد در ارومیه، معضلی است که جمع‌آوری و ساماندهی آن‌ها سالهاست که به جز مطالبه اصلی مردم تبدیل شده و متاسفانه شاهد بی‌توجهی سازمان مربوطه در این خصوص هستیم.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید