17:06|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 12 مرداد 1400 - 13:11
کد خبر: 16711
یادداشت:

سایت‌های خرید و فروش اینترنتی؛ مکانی برای جولان افراد سودجو

با همه‌گیر شدن استفاده از اینترنت در ایام شیوع ویروس کرونا، کار خرید و فروش اینترنتی هم رونق گرفته است و با توجه به حضور بیشتر افراد در فضای مجازی، کلاهبرداری اینترنتی و حجم سواستفاده‌های اینترنتی نیز افزایش یافته است.
سایت‌های خرید و فروش اینترنتی؛ مکانی برای جولان افراد سودجو

سرویس اجتماعی باریش نیوز، با توجه به شرایط کرونایی حاکم بر جامعه، اکثرا کسب‌وکارها به سوی فضای مجازی و سایت‌های خرید و فروش اینترنتی سوق یافته که در این میان افرادی هستند که می‌خواهند با ترفندهای مختلف قرعه را به نام خود کرده و سودهای کلانی را کسب کنند.

متاسفانه در طول یکسال و نیم گذشته شهروندان بسیاری برای در امان ماندن از کرونا برای تهیه لوازم مورد نیاز خود با مراجعه به سایت‌های خرید و فروش، با سهل انگاری و زود اعتماد کردن در دام کلاهبرداران اینترنتی گرفتار شده‌اند.

در واقع این افراد با ثبت آگهی‌های سوری با قیمت پایین در سایت‌های خرید و فروش و با جلب اعتماد شهروندان، آنان را فریب داده و وجهی به عنوان بیعانه برای رزرو اجناس را درخواست می‌کنند.

متاسفانه به علت عدم آگاهی لازم و اطلاع رسانی در این مورد، اکثریت شهروندان با اطمینان کردن به افراد سودجو در سایت‌های خرید و فروش و پس از واریز کردن وجه به حساب فرد آگهی‌دهنده، متوجه می‌شود علاوه براینکه هیچ کالایی برایشان ارسال نمی‌شود، بلکه فروشنده دیگر به تماس تلفنی یا پیام‌هایش پاسخ نمی‌دهد و یا کالای بی‌کیفیت را برای خریداران ارسال می‌کنند.

در پایان انتظار می‌رود شهروندان به هنگام خرید اینترنتی از پرداخت هرگونه وجهی تحت عنوان بیعانه خودداری کرده و تا زمانی که جنس موردنظر را دریافت نکرده‌اند از پرداخت وجه کالا اجتناب کنند.

همچنین مسئولین نظارتی نیز بایستی در جهت آگاه‌سازی افراد و کاهش آمار کلاهبرداران در فضای مجازی تمام تلاش خود را به کار گیرند و با خاطیان این امر برخوردی قاطعانه داشته باشند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید