15:25|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 06 مرداد 1400 - 11:50
کد خبر: 16684
رئیس سازمان سنجش:

برگزاری آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی

رئیس سازمان سنجش گفت: آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در تمامی حوزه‌های آزمون برگزار می‌شود.
برگزاری آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی

 خدایی، رئیس سازمان سنجش در حاشیه برگزاری نخستین آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ گفت: آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ از امروز چهارشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۰ با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی آغاز شد و این آزمون تا ۳ روز ادامه دارد. 
 
وی افزود: تعداد کل ثبت نام کنندگان این دوره از آزمون ۶۰۰۳۱۹ نفر هستندکه از این تعداد ۳۱۷۴۸۲ نفر زن و ۲۸۲۸۳۷ نفر مرد هستند. 
 
وی ادامه داد: در این دوره از آزمون ۵۳ درصد زن و ۴۷ درصد مرد شرکت کردند.
 
آقای خدایی گفت: آمار ثبت نام کنندگان برای آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ نسبت به آمار داوطلبان آزمون سال ۱۳۹۹ تعداد ۴۷۲۳۵ نفر کمتر بوده است و تعداد رشته‌های امتحانی در این دوره از آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته امسال، ۱۳۱ کد رشته امتحانی بوده و آمار توزیع داوطلبان و رشته‌های امتحانی آن‌ها به این شرح است: 
- صبح روز چهارشنبه ۶ مرداد سی و چهار رشته‌ی امتحانی و تعداد داوطلبان ۷۲۳۰۶ نفراست. 
- صبح روز پنج شنبه ۷ مرداد تعداد رشته‌های امتحانی ۳۴ و تعداد داوطلبان ۳۰۵ هزار و ۹۱۳ نفر است.
- صبح روز جمعه ۸ مرداد تعداد رشته‌های امتحانی ۶۳ رشته و تعداد داوطلبان ۲۵۵۸۳۵ نفر است.
 
آقای خدایی ادامه داد: در گروه علوم انسانی تعداد کارت‌های صادر شده به طور کلی ۴۰۸ هزار و ۷۲۲ کارت، در رشته علوم پایه ۳۵ هزار و ۴۴۳ کارت، در رشته فنی و مهندسی ۱۲۵ هزار و ۸۱۶ کارت، در رشته کشاورزی و منابع طبیعی ۱۴۶۷۲ کارت، در رشته هنر ۴۶۸۵۶ کارت و در رشته دامپزشکی ۲۵۴۵ کارت صادر شده است.
 
رئیس سازمان سنجش گفت: آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته امسال، در ۳۶۷ حوزه امتحانی اصلی و ۱۴۱۸ حوزه فرعی در ۱۷۹ شهرستان برگزار شده است. 

وی درباره زمان اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ گفت: نتایج اولیه این آزمون در دهه اول شهریور از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می‌شود و نتایج نهایی در دهه اول مهر اعلام خواهد شد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید