17:49|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 05 مرداد 1400 - 13:29
کد خبر: 16679
یادداشت:

زخمی که ضایعات فروشان بر پیکره خیابان خرمشهر ارومیه وارد کرده اند

یکی از مناطقی که این روزها در شهر ارومیه بیش از هر منطقه‌ای با مشکل ضایعات دست و پنجه نرم می‌کند، خیابان خرمشهر است که ساکنان آن نیز به نوعی زخم‌خورده فعالیت این ضایعات‌فروشی‌ها هستند و صدای مردم این منطقه از شهر را در آورده است.
زخمی که ضایعات فروشان بر پیکره خیابان خرمشهر ارومیه وارد کرده اند

سرویس اجتماعی باریش نیوز، از زمان استقرار ضایعات‌فروشی‌ها در خیابان خرمشهر ارومیه سال ها می‌گذرد و فعالیت آن‌ها همواره نارضایتی ساکنان این مناطق را به دنبال داشته است.

استقرار این ضایعات فروش ها در خیابان خرمشهر در حالی است که بر اساس قانون نباید هیچ ضایعات‌فروشی در محدوده شهر وجود داشته باشد اما هم‌اینک شاهد هستیم که این مراکز با وجود آلودگی‌های بصری، محیط ‌زیستی و به خطر انداختن سلامت شهروندان همچنان در داخل محیط شهری به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

این روزها رشد قارچ‌ گونه ضایعات فروشان در داخل شهر باعث از بین رفتن سیمای شهر ارومیه در این مناطق شده است و همچنین نگرانی‌های زیادی را برای شهروندان به وجود آورده است و باعث نارضایتی آنها شده است. نگران‌هایی که اگر جدی گرفته نشوند آینده تاریکی برای شهر ارومیه رقم خواهد زد.

در این میان باید این نکته را در نظر داشت که کسب و کار برای امرار معاش، امری واجب است و مسئولان در همه شهرها توام با رعایت قانون و ساماندهی مشاغل مزاحم به نوعی حال و روز کسبه و اصناف را نیز مراعات می کنند تا به اصطلاح نه سیخ بسوزد و نه کباب اما سر و صدای ناشی از کار افراد شاغل در این صنف ها، سدمعبر، تجمع ضایعات، پخش انواع آلاینده ها، آلودگی های صوتی، سمعی و بصری، بر هم خوردن آرامش روانی ساکنان مجاور این کارگاه ها، از جمله مشکلات عدیده بوجود آمده توسط مشاغل مزاحم و صنوف آلاینده در شهر ها است.

این در حالی است که بر اساس قانون قانون شهرداری ها یکی از وظایف مدیران شهری ساماندهی مشاغل و صنایعی است که نه تنها برای ساکنان ایجاد مزاحمت کرده، بلکه آلایندگی هایی را برای زیست شهری به همراه دارد و با توحه به اینکه اجرای این اصل یکی از مهمترین قوانینی است که شهرداری ها برعهده دارند، اما در شهر ارومیه سال‌هاست این موضوع غریب مانده و شاهد فعالیت مشاغل مزاحم که گاها سلب آسایش را به همراه دارد، هستیم.

 سخن آخر اینکه، بسیاری از شهروندان ارومیه ای همچنان چشم انتظارند تا معضل شغل های مزاحم به معنای واقعی در این مناطق از شهر حل شده و این مشاغل به خارج از شهر انتقال یابند، بنابراین همچنان باید منتظر بود و دید سرانجام این ماجرا به کجا خواهد رسید

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید