15:52|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 28 تیر 1400 - 12:56
کد خبر: 16644
یادداشت:

انبوه زباله‌ها در طبیعت، چهره کلانشهر ارومیه را مخدوش کرده است

جمع شدن زباله در معابر شهری، پارک‌ها و فضای سبز، سواحل دریاچه ارومیه و ... سالهاست که چهره کریهی را مهمان کلانشهر ارومیه کرده است که نیازمند فرهنگسازی در بین عموم مردم می‌باشد.
انبوه زباله‌ها در طبیعت، چهره کلانشهر ارومیه را مخدوش کرده است

سرویس اجتماعی باریش نیوز، این روز‌ها حال و هوای کلانشهر ارومیه از بابت زباله‌هایی که همه جای این شهر پراکنده شده‌اند و بوی بد و آلودگی بصری که فضای شهری را فرا گرفته، خوب نیست؛ زباله‌هایی که وجودشان به عنوان تهدیدی جدی برای سلامتی و بهداشت عمومی تلقی می‌شود.

بخش مهمی از آلودگی شهری در ارومیه مربوط به زباله است که وضعیت نامطلوبی بویژه در حاشیه و ورودی‌های شهر، پارک‌ها و سواحل دریاچه ارومیه ایجاد کرده است و سالهاست که متولیان بهداشتی، محیط‌زیستی و حتی مدیریت شهری خود به ضرورت ساماندهی این وضعیت تاکید می‌کنند.

از طرفی هم به نظر می‌رسد که در ایجاد آلودگی شهری نقش شهروندان نادیده گرفته می‌شود نقشی که نشانه بی‌مسئولیتی و البته غفلت متولیان از آموزش‌های فرهنگ شهرنشینی است.

آخر هفته با گذر از تفرجگاه‌ها و معابر عمومی و .... شاهد تجمع افرادی خواهیم بود که برای گذران اوقات فراغت به طبیعت آمده‌اند و با اتمام روز تنها تصویری که از جای خالی آن‌ها باقی می‌ماند زباله‌هایی هستند که به حال خود رها شده‌اند.

شاید اگر پای صحبت با مردم بنشینیم آن‌ها ادعا کنند که این وظیفه سازمان مربوطه است که به ساماندهی و جمع آوری زباله‌ها بپردازند ولی این تصور کاملا اشتباه می‌باشد چرا که بدون همکاری مردم چنین چیزی امکان ندارد.

در پایان بایستی گفت که زباله از تولیدات انسانهاست که ساماندهی وضعیت اسفناک آن و کاهش مشکلات زیست محیطی ناشی از زباله، در دستان مردم و همت مسئولان است، توجه به این نکته مهم نیز ضروریست که حل معضل زباله در دست شهروندان است و آن‌ها بایستی از رها کردن زباله در طبیعت و ... خودداری کنند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید