13:15|پنجشنبه, فروردین 30 ,1403
تاریخ انتشار: 28 تیر 1400 - 11:45
کد خبر: 16641
یادداشت:

تشدید شیوع کرونا با سفرهای غیر ضروری

در این روزها که ویروس کرونا در آستانه ورود به موج پنجم می‌باشد و آذربایجان‌غربی دوباره شاهد اخبار تلخ افزایش مبتلایان به این بیماری در روزهای گذشته شده است، به نظر می‌رسد برخی هنوز برایشان انتقال کرونا اهمیتی ندارد و به ممنوعیت‌ها و جریمه‌ها هم توجهی ندارند و برای تعطیلات عید قربان برنامه ریزی می‌کنند.
تشدید شیوع کرونا با سفرهای غیر ضروری

سرویس اجتماعی باریش نیوز، کرونا ویروسی که بیش از یکسال و نیم است که سایه منحوس خود را بر سر آذربایجان‌غربی افکنده است و متاسفانه انواع جهش یافته آن نیز وضع را وخیم‌تر از روزهای قبل می‌کند.

متاسفانه در طول این مدت افراد زیادی هستند که غریبانه جان خود را ازدست داده‌اند و با ساده پنداری کرونا باعث انتقال و همه‌گیری این ویروس شده‌اند.

عادی انگاری کرونا و بی‌توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی شهروندان در شرایط فعلی بسیار خطرناک است و می‌تواند منجر به ورود استان به موج پنجم کرونا شود.

از طرفی هم هربار با محدودیت‌های اعمال شده از سوی ستاد استانی مقابله با کرونا آمارها کاهش می‌یابد ولی متلاسفانه ثباتی در کاهش آمارها وجود ندارد و با هر مناسبتی که وجود دارد، مردم با اعمالشان وضعیت را تشدید می‌کنند.

تعطیلات عید قربان نزدیک است و مردم با عدم رعایت پروتکل‌ها و بی‌توجهی به شیوه نامه‌های بهداشتی می‌توانند در افزایش آمار مبتلایان و .... بسیار تاثیرگذار باشند.
متاسفانه برخی از افرادی هستند که با وجود کرونا و خطرات آن، برای تعطیلات پیش رو برنامه ریزی کرده‌اند و بی‌توجه به محدودیت‌ها خود را برای سفر آماده کرده‌اند.

در واقع به صراحت می‌توان گفت مسافرت‌ها می‌تواند سبب ادامه چرخه انتقال ویروس و افزایش آمار مبتلایان شوند و افرادی که قصد مسافرت دارند بایستی این نکته مهم را در نظر بگیرند که با ساده انگاری کرونا می‌توانند کرونا را برای عزیزانشان سوغات بیاورند.

در پایان انتظار می‌رود مردم برای رهایی از ویروس منحوس کرونا، توجه به دستوالعمل‌های بهداشتی را در اولویت‌های خود قرار دهند و بجز موارد ضروری از رفتن به سفر اجتناب کنند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید