03:01|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 27 تیر 1400 - 13:15
کد خبر: 16639
یادداشت:

خیز دوباره کرونا در آذربایجان غربی

با افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا، زنگ خطر پیک پنجم کرونا در آذربایجان غربی به صدا درآمده است و اگر دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نکنیم، گرفتار موج جدید می شویم.
خیز دوباره کرونا در آذربایجان غربی


سرویس اجتماعی باریش نیوز، این روزها علی رغم همه وعده های تزریق واکسن و هشدارها و تذکراتی که به شهروندان داده شده است اما ساده انگاری مردم باعث شد تا آرام آرام شیوع کرونا افزایش یابد و روز به دروز بر آمار مبتلایان به ویروس کرونا و همچنین تعداد افراد بستری شده در بیمارستان های استان بخصوص شهر ارومیه افزایش یابد.

در این میان، به اعتقاد کارشناسان برخی اقدامات در ماه پایانی فصل بهار باعث سرعت جهش کرونا در اولین ماه تابستان شده و با این اوصاف در روزهای آینده قطعا  وضعیت بدتری را پیش رو خواهیم داشت.

متاسفانه این روزها عادی‌انگاری و سهل‌انگاری در زمینه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در میان شهروندان افزایش یافته و این موضوع نتیجه‌ای جز جهش گسترده ویروس در خانواده‌ها و سطح جامعه ندارد که سبب بالا رفتن تعداد مبتلایان و جان‌باختگان ناشی از ویروس کرونا و مواجهه با موج سهمگینی از این بیماری در استان می‌شود.

شهروندان باید این نکته را در نظر داشته باشند در صورتی که مردم پروتکلها را رعایت نشود محدودیت هایی برای بازار و مراکز خدماتی ایجاد می شود و اگر می خواهیم در چنین وضعیت اقتصادی کسب و کار تعطیل نشود باید رعایت کنیم.

سخن آخر اینکه، مسئولان بهداشت و درمان استان تاکید دارند که کرونا همچنان در کمین است و باید از هرگونه سهل‌انگاری پرهیز کرد. چرا که افزایش آمار مبتلایان به کرونا و تعداد بستری شدگان، نشانگر کاهش حساسیت برخی از مردم نسبت به رعایت دستورات بهداشتی در برابر این بیماری است که تداوم این رفتار سبب ایجاد موج‌های جدید این بیماری خواهد شد و این امر خود موجب تعطیلی دوباره اصناف می شود که این امر خود موجب ضرر و زیان هایی به این قشر در شرایط بحرانی اقتصاد کشور می شود.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید