04:47|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 26 تیر 1400 - 13:39
کد خبر: 16634
یادداشت:

حاشیه‌نشینان؛ شهروندانی فراموش شده در کلانشهر ارومیه

امروزه گسترش بي‌رويه حاشيه‌نشيني در کلانشهر ارومیه، يكي از مشكلات عمده و اساسي در امر مديريت شهري تلقی می‌شود كه نمي‌توان نسبت به کمبود امکانات و ... در این مناطق بي‌تفاوت بود.
حاشیه‌نشینان؛ شهروندانی فراموش شده در کلانشهر ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز، در سال‌های اخیر یکی از معضلاتی که گریبانگیر کلانشهر ارومیه و شهروندان آن می‌باشد؛ کمبود امکانات رفاهی و ... در مناطق فقیرنشین و حاشیه‌ای شهر می‌باشد.

یکی از مهمترین دلایلی که موجب افزایش حاشیه‌نشینی شهری شده است مشکلات اقتصادی و شهری می‌باشد؛ در این میان برخی افراد هم هستند که به امید داشتن شغلی بهتر از روستاها روانه کلانشهرها می‌شوند که در نهایت برخلاف برنامه‌ریزی آن‌ها در جهت دستیابی به رفاه بیشتر، مجبور به زندگی در حاشیه شهرها می‌شوند.

ساکنین این مناطق در شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه، با فقر دست و پنجه نرم می‌کنند. فقری که می‌تواند منجر به افزایش اعتیاد، کار کودکان، قاچاق مواد مخدر، انواع فساد و ... ‌شود.

از طرفی هم با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا و توصیه‌های ستاد استانی مقابله با کرونا مبنی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، کمبود امکانات بهداشتی موجب تشدید انتقال ویروس در بین ساکنین این مناطق شده است.

اگر گذری از این محلات داشته باشیم شاهد معابری خواهیم بود که تا کنون رنگ آسفالت را به خود ندیده‌اند و همین امر سبب میشود تا هنگام بارش باران و .... مشکلاتی در تردد به وجود آید.

با توجه به پیام‌های دریافتی، ساکنین مناطق حاشیه‌ای ارومیه اظهار می‌کنند که بارها مشکلات خود را با مسئولین در میان گذاشته‌اند و هر بار با وعده‌هایی از سوی آنان روبروبه رو بودند که تاکنون تحققی در آن‌ها میسر نشده است.

در پایان انتظار می‌رود متولیان امر در جهت تامین امکانات رفاهی، شهری و.... برای ساکنین مناطق فقیرنشین شهری تمام تلاش خود را بکار گیرند و برنامه‌ای در جهت تحقق وعده‌های خود اتخاذ کنند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید