23:14|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 24 تیر 1400 - 13:00
کد خبر: 16623
یادداشت:

تکرار سناریوی صف‌های طولانی خرید مرغ در ارومیه

از سال گذشته بازار مرغ در ارومیه فراز و نشیب‌های بسیار زیادی را پشت سر گذاشت و امسال نیز با کمبود مرغ و قیمت بالای آن آغاز شد؛ اما کمی بعد قیمت به ثبات رسید و مشکل در تامین مرغ وجود نداشت و کم کم صف‌های طولانی برای خرید مرغ جمع شدند؛ اما از آنجا که این بار هم ریشه مشکل حل نشده بود، این ثبات تنها مسکنی موقت بر بازار مرغ بود و حال دوباره شاهد التهابات بیش از پیش به این بازار بازگشته است و متاسفانه شاهد تشکیل دوباره صف های طولانی برای خرید مرغ در ارومیه هستیم.
تکرار سناریوی  صف‌های طولانی خرید مرغ در ارومیه

سرویس اقتصادی باریش نیوز، در روز‌هایی که اکثر کالاهای اساسی با افزایش ۲۰ الی ۵۰ درصدی قمیت رو‌به‌رو شده‌اند، مرغ از دیگر کالا‌ها در رقابت گرانی پیشی گرفته و به حدود هر کیلو ۳۵ هزار تومان رسید؛ البته برخی خرده‌فروشی‌ها به طور کلی مرغ را به صورت کامل عرضه نمی‌کنند و از روش نخ‌نمای فروش قطعه‌قطعه شده مرغ استفاده می‌کنند تا با تغییر شکل، گرانی خود  را توجیه نمایند.

  این تشکیل صف ها و  گرانی های دوباره در حالیست که فروردین ماه سال جاری قرارگاه ساماندهی مرغ، قیمت مصوب هر کیلو مرغ گرم را برای مصرف کننده ۲۴ هزار و۹۰۰ تومان تعیین کرد ولی این قیمت بیشتر از یک ماه دوام نداشت و متاسفانه از چند روز گذشته شاهد تشکیل دوباره صف های طولانی شهروندان برای تهیه ئمرغ هستیم. 

بر اساس پیام های مردمی از خرده فروشی های سطح شهرارومیه ، عرضه مرغ تنظیم بازاری ۲۴هزار و ۹۰۰ تومان کاهش یافته است و در حال حاضر مرغ گرم آماده طبخ با قیمت کیلویی ۳۳ تا ۳۷ هزار تومان و در برخی از مغازه ها تا ۴۰ هزار تومان هم به مصرف کنندگان عرضه می شود.

متاسفنه در این میان فروشندگان مرغ هم ترسی از درج قیمت روی تابلو‌های خود ندارند و معتقدند، چون مرغ را گران تهیه کرده‌اند، با یک سود منطقی آن را بفروشند و نکته جالب اینجاست که هیچ نظارتی در بازار وجود ندارد و انگار همه فروشندگان خیالشان از این عدم نظارت ها راحت است.

سخن آخر اینکه، در حالی بی‌تدبیری متولیان در تامین و توزیع کالای اساسی در روزهای کرونایی مدت هاست مردم را به صف کشانده و این مشکل هر چند وقت یکبار گریبانگیر مردم میشود  که آن ها شهروندان را مقصر این صف های طولانی می دانند. بهتر ذاست مه مسئولان امر به جای پیدا کردن مقصر به دنبال حل ریشه ای این معضل در شهر باشند و با جان و مال و روح و روان مردم  بازی نکنند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید