22:29|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 17 تیر 1400 - 13:11
کد خبر: 16591
یادداشت:

گرانی افسارگسیخته در بازار لوازم خانگی/ مانعی جدی برای ازدواج جوانان

طی سال‌های اخیر گرانی لوازم خانگی زیر سایه بی‌نظارتی مسئولان، به چالشی برای ازدواج جوانان تبدیل شده که درصد رغبت آنان را برای شروع زندگی مشترک به صفر رسانده است.
گرانی افسارگسیخته در بازار لوازم خانگی/ مانعی جدی برای ازدواج جوانان

سرویس اقتصادی باریش نیوز، طی سال‌های اخیر تجملات و چشم و هم چشمی در ازدواج جوانان تاثیر منفی داشته‌ است و از طرفی هم گرانی و تورم نیز بر این پدیده سایه افکنده است.

در واقع می‌توان گفت تورم و وضعیت اقتصادی موجود در جامعه چالشی برای ازدواج جوانان شده است که شرمندگی والدین را نیز به همراه دارد. 

مسئولانی که جوانان را به امر ازدواج تشویق می‌کنند، گویا از این گرانی‌ها و تورم خبر ندارند وگرنه با این وضعیت جوانان که رغبتی به ازدواج و تشکیل زندگی مشترک ندارند و ترجیح می‌دهند بار مسئولیت زندگی جدیدی را با این سختی‌ها به دوش نکشند. 

طبق پیام‌های دریافتی، یکی از مخاطبان این رسانه اظهار می‌کند که برای خرید جهیزیه دخترشان به یکی از فروشگاه‌های لوازم خانگی سر زده‌اند ولی با دیدن قیمت روی کالاها، یا خرید را به تاخیر انداخته‌اند و یا هم با شرمندگی از مغازه خارج شدند. 

سن ازدواج در بین جوانان بسیار افزایش یافته و با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه اگر جوانی اقدام به ازدواج نماید می‌تواند آسیب‌های جبران ناپذیری از جمله  طلاق و .. را به بار آورد.

در ادامه بایستی گفت که تصور مردم از ناتوانی در خرید جهیزیه مختص خانواده دختر می‌باشد و فشاری بر روی خانواده پسر وارد نیست بلکه بایستی گفت این تفکر کاملا اشتباه می‌باشد چرا که خانواده پسر نیز در تهیه جهیزیه و ... نقش دارند. 

با دیدن قیمت روی کالاها به صراحت می‌توان گفت که یا مسئولی در شهر برای نظارت وجود ندارد اگر هم داشته باشد توجهی به نظارت بر قیمت‌ها وجود ندارد. 

از طرفی هم در سایه این بی نطارتی‌ها افرادی وجود دارد که با دلالی سعی دارند قرعه را به اسم خود تمام کنند و با ترفند فروش اقساطی به دنبال کسب سود چند برابری هستند. 

در پایان انتظار می‌رود نهادهای مربوطه در جهت ثبات قیمت‌ها نظارت‌هایی دقیق به عمل آورند و قبل از ایجاد رغبت در وجود جوانان برای ازدواج زمینه‌های لازم برای تسهیل آغاز زندگی مشترک را برای آنان مهیا کنند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید