16:15|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 10 تیر 1400 - 12:57
کد خبر: 16559
یادداشت:

ضرورت تامین امکانات رفاهی در روستاهای آذربایجان غربی

عمده مشکلاتی که روستائیان آذربایجان‌غربی از آن گلایه‌مند هستند کمبود امکاناتی نظیر آسفالت جاده‌ای، قطعی آب یا فشار آب و ... می‌باشد که رسیدگی و فراهم آوردن امکانات را توسط مسئولین ذیربط می‌طلبد.
ضرورت تامین امکانات رفاهی در روستاهای آذربایجان غربی

سرویس اجتماعی باریش نیوز، از آنجایی که تامین خدمات رفاهی و عمومی بر اساس قانون اساسی حق هر قشری از جامعه خصوصا روستائیان می‌باشد در مقابل این موضوع محرومیت از امکانات مذکور می‌تواند مشکلاتی برای اقشار به وجود آورد. 

متاسفانه امروزه در برخی از روستاهای آذربایجان‌غربی، مردم با کمترین شرایط لازم زندگی می‌کنند و همین امر باعث مهاجرت و رشد شهرنشینی و در نتیجه افزایش مشکلات شهری نیز شده است. 

در واقع می‌توان گفت بی‌توجهی به مردم روستا قطعا زمینه مهاجرت به شهرها را دو چندان کرده و باعث شده که مردم کشاورز و دامدار در حاشیه شهر به مشاغل کاذب  روی آورند و شغل اصلی خود که همان دامداری و کشاروزی است را رها کنند.

ازعمده مشکلات روستاها، وضعیت جاده‌های ارتباطی آن‌هاست که تا کنون رنگ آسفالت را به خود ندیده‌اند، زیرا جاده‌های خاکی پس از بارش باران و یا برف در فصل پاییز و زمستان از گل و لای انباشته شده و تردد مردم را سخت می‌کند. 

از طرفی هم در کنار مشکل آسفالت جاده‌ای، ورودی‌ها و مسیرهای منتهی به روستاها به مکانی برای تخلیه و انباشت زباله تبدیل شده که بوی ناشی از شیرابه‌های آن باعث اعتراض روستائیان شده است که می‌تواند آلودگی‌ها و بیماری‌هایی را در بین اهالی روستا به وجود آورد. 

با توجه به پیام‌های دریافتی، مخاطبان اظهار می‌کنند که در این شرایط کرونایی قطعی یا افت فشار آب نیز بر مشکلات آن‌ها افزوده است که طی اعتراضاتی خواستار حل مشکل از سوی مسئولین ذیربط بوده‌اند ولی متاسفانه همچنان اقدامی از سوی هیچ نهادی در زمینه حل این مشکل به عمل نیامده است. 

در پایان بایستی گفت ایجاد زیرساخت‌ها به ویژه در بخش راه، درمان، بهداشت و تامین آب آشامیدنی به اسکان روستاییان، می‌تواند در زمینه تامین امکانات رفاهی و عمومی آنان کمک کرده و رغبت آنان را برای ادامه زندگی در روستا افزایش دهد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید