18:44|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 08 تیر 1400 - 12:07
کد خبر: 16546
قابل توجه مسئولین؛

قیمت‌های سر به فلک کشیده کالاهای اساسی چه توجیهی دارد؟

چند وقتی است مردم آذربایجان‌غربی از نوسانات قیمت اقلام خوراکی در بازار گلایه دارند؛ گویا مسئولان نظارتی گوشی برای شنیدن دردهای مردم ندارند.
قیمت‌های سر به فلک کشیده کالاهای اساسی چه توجیهی دارد؟

سرویس اقتصادی باریش نیوز، گرانی کالاهای اساسی این روز‌ها نقل هر محفلی است؛ گرانی‌هایی که گویا تمامی ندارد و همانند کرونا در بین مردم جولان می‌دهد.

در این میان برخی از مردم در این شرایط اقتصادی که بر جامعه حاکم است، کاسه صبرشان لب ریز شده و دیگر برایشان عادی شده که هر روز یک قلم جنس گران و کمیاب می‌شود.

سامانه 124 که در جهت ثبت شکایت‌های مردمی اختصاص یافته که براساس قانون، هدف از تشکیل این سامانه دریافت شکایات مردمی از تخلفاتی همچون گرانفروشی، کم‌فروشی، تقلب، احتکار، عرضه خارج از شبکه، عرضه و فروش کالاهای قاچاق، فروش اجباری، درج نکردن قیمت روی جنس، صادرنکردن صورتحساب برای مشتری، رعایت نکردن مقررات بهداشتی، حراج و فروش فوق‌العاده غیرقانونی، فروش کالا از طریق قرعه‌کشی، مجهز نبودن واحدهای صنفی به دستگاه توزین دیجیتالی و تداخل صنفی است که در سال های اخیر نیز اعلام قیمت کالاهای پرمخاطب به وظایف این سامانه افزوده شده است.

متاسفانه این سامانه تا کنون نتوانسته رضایت مردم را جلب کند. زیرا قیمت‌هایی که از کالاهای مورد نیاز مردم داخل آن درج شده است به هیچ وجه به روز نبوده و همواره با قیمت بازار اختلاف بارزی دارد.

با توجه به پیام های دریافتی از سوی مخاطبان قیمت مرغ در کلانشهر ارومیه مدتی است که نرخ مشخص و مصوبی ندارند و گویا مسئولان نمی‌خواهند و یا نمی‌توانند دل تولیدکننده را راضی کنند و نرخ مشخصی را تعیین کنند و مشخص نیست چه برنامه‌ای در آستین دارند و مردم همچنان سرگردان هستند که قیمت این کالا تا چه زمانی قرار است روز به روز باشد.

این روز‌ها دغدغه مردم ارومیه علاوه بر کرونا و افزایش قیمت مرغ تا نرخ کیلویی 30 هزار تومان  و کمبود آن در سطح شهری است. 

سفره‌هایی که روزبه‌روز کوچک‌تر می‌شود دستاورد گرانی‌هایی است که در پی بی‌پولی‌های مردم رقم می‌خورد و اعتراض‌هایی که گاها شنیده نمی‌شود و یا گوش شنوایی برای شنیدن این اعتراض‌ها وجود ندارد.

در این میان سوالی که برای اکثر شهروندان پیش می‌آید این است که آیا خود مسئولین در هنگام خرید متوجه این گرانفروشی‌ها و یا کمبودها نمیشوند؟

یکی از مطالبات مهم مردم با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه از بدو روز‌های کرونایی و تداوم آن مطالبه‌ای است که مسئولان وعده تشدید نظارت‌ها و رسیدگی به نحوه قیمت‌ها برای ایجاد آرامش در بازار داده‌اند اما وجود فاصله زیاد بین وعده و تحقق این امر بر نگرانی مردم افزوده است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید