19:59|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 27 خرداد 1400 - 10:09
کد خبر: 16467
یادداشت:

مشارکت آگاهانه و حداکثری در انتخابات؛ مهم ترین راه تغییر وضعیت حاکم بر کشور

انتخابات و مشارکت مردم در تعيين سرنوشت سياسي خود، امروزه به عنوان مهم‌ترين نماد مردم سالاري شمرده مي‌شود و حضور مردم در پای صندوق‌های رای به معنای بی تفاوت نبودن آنان به آینده کشور خواهد بود.
مشارکت آگاهانه و حداکثری در انتخابات؛ مهم ترین راه تغییر وضعیت حاکم بر کشور

سرویس سیاسی باریش نیوز، انتخابات هم حق و هم تکلیف است و مردم حق دارند در سرنوشت خود شرکت داشته باشند و نیز تکلیف دارند که نباید نسبت به آینده خود بی تفاوت باشند.

در واقع ، انتخابات یکی از بارزترین و قابل اندازه گیری ترین نوع مشارکت مردم در عرصه سیاسی است و خود ، یکی از نشانه های بارز مردم سالاری است. همچنین قاعده مند نمودن انتقال قدرت سیاسی از گروهی به گروه دیگر و فراهم سازی زمینه های لازم برای چرخش نخبگان در بخش هایی از هیات حاکمه از برکات کارکردی انتخابات است.

انتخابات مهمترین رکن اساسی در هر کشور مردم سالار است و مردم باید این نکته را در نظر داشته باشند که با نیامدن پای صندوق رأی و عدم شرکت در انتخابات، مشکلی از مشکلات آنها حل نمی شود، مردم باید در این مقطع، نسبت به این موضوع حساس باشند.

کشور بدون قانون، رییس جمهور و دولت اداره نمی شود پس عقل و منطق حکم می کند که ما در تعیین سرنوشت  کشور خود سهیم باشیم و با شرکت در انتخابات بتوانیم گامی مهم در در تعیین سرنوشت کشور برداریم.

با توجه به اینکه در سالهای اخیر وضعیت اقتصادی و معشیتی مردم بحرانی  شده و ملت از چنین وضعیتی نگران هستند؛ بنابراین با انتخاب اصلح خود دیگر نباید اجازه دهند که شاهد چنین نابسامانی هایی در کشور باشند؛ لذا همگی باید تلاش کنند کاندیدایی انتخاب شود که در جهت رفع مشکلات گامی مهم و موثر بردارد.

دولت آینده قطعا به پشتوانه مردمی نیاز دارد؛ بنابراین هرچه مشارکت مردم پای صندوق‌های رای بالاتر باشد، دولت با دستی بازتر در مجامع بین المللی حاضر خواهد شد.

سخن آخر اینکه، مشارکت فعال و آگاهانه در انتخابات‌هاي مختلف کشور اعم از رياست جمهوري، مجلس شوراي اسلامي، شوراهاي اسلامي شهر و روستا و خبرگان يک ضرورت است که اين ضرورت ناشي از عوامل مختلفي است که برخي از آنها فراتر از دلبستگي به مذهب، جناح و يا نظام سياسي خاصي بوده و بیشتر بعد ملي پيدا مي‌کند و به همين جهت مشارکت حداکثری مردم یک وظیفه ملی به شمار می آید.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید